Har glemt hvad public static void rent faktisk hedder ):

Tags:    java

Hej allesammen.
Ved ikke om det er fordi jeg er træt, men kan ikke huske hvad man kalder f. eks.

public static void main(String args[])

Kalder man det ikke en overmetode, eller husker jeg forkert?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så hvis jeg nu skulle forklare en person som lige er begyndt på java, hvad man kalder de metoder, som har en krop hvor der er mange andre metoder i, skal jeg forklarer dem at det hedder klassemetoder?
Nej

Ved ikke helt hvilke metoder du snakker om, men ofte hvis du har objekter kalder du metoden for en konstruktør, da der findes en 'speciel' metode, som bruges til at konstruere objektet.

Et eksempel på dette er

Person.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Program.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2012 22:23 af Bruger #4487
man kalder det normalt bare for main metoden :)

Det ved jeg godt :D Men hvad kalder man selve den METODE hvor man har andre metoder i?

eksempler:

public static void output) {

public static input() {

En metode med ordet static er en 'statisk' metode, som er tilgængelig via klassen. Det kaldes derfor også nogle gange for klassemetoder. Du behøver ikke at oprette objekter af en klasse, for at benytte en statisk metode (klassemetode). Void er ordet der fortæller java at metoden ikke returnerer noget, og derfor ingen datatype behøver. Void metoder kaldes også for mutator metoder, hvor metoder med datatyper kaldes for accessor metoder Mutator er en metode der ikke returnerer noget, mens en accessor er en metode der returnerer noget, og derfor behøver en datatype.

Public static void main() kaldes også bare for main metoden som kevin siger :)

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2012 22:18 af Bruger #4487
Så hvis jeg nu skulle forklare en person som lige er begyndt på java, hvad man kalder de metoder, som har en krop hvor der er mange andre metoder i, skal jeg forklarer dem at det hedder klassemetoder?

Okay, nu hvor jeg lige har tænkt mig lidt om, forstår jeg hvad du mener. Mange tak!

t