Personligt synes jeg det er irriterende med fold ud på beregneren. Men det er vel primært en smagssag. I forhold til anvendelighed vil det også være et problem for touch-devices at den reagerer på hover-state.
Den del af Beregn knappen der stikker uden for kanten forsvinder når den vokser eller krymper i Chrome 16 på OS X. Har ikke testet i andre.
- Siden loader alt for langsomt ved første besøg. Komprimer billederne og dine andre eksterne ressourcer. Lav sprites til alle dine billeder - og merge dine css filer. Du har ALT for mange eksterne ressourcer.
* - Beregningerne tager lang tid - Hvorfor? Det burde ikke være ret meget andet end et opslag og noget sortering i en database? Hvordan foregår din beregning og dine opslag?
- Teksten under logoet er for småt - næsten ulæseligt i 1680*1050 @ 15". Det ser også ud som om at det er skaleret ned efter det er gemt som raste-fil.
- Farverne harmonerer ikke helt - specielt den mørkegrønne på dine sliders stikker ud. Den grønne og blå nuance er også for langt fra hinanden, efter min mening.
Jeg lyder måske meget kritisk - men overordnet set synes jeg det er godt. Jeg gider bare ikke sidde og klappe dig på skulderen - det får du ikke et bedre produkt ud af ;-)
* Noget af det der betyder mest for loadtider er antallet af HTTP requests. En webbrowser kan vidst kun have et par connections åbne af gangen, og det tager tid både at åbne og lukke forbindelser til serveren. Når browseren så skal hente 20-30 billeder, 10 css filer og 5 javascript filer er det lige pludselig en satans bunke requests. For uddybende læsning om optimering af load tider:
http://developer.yahoo.com/performance/rules.html (burde være obligatorisk læsning for alle web-snedkere! :-))
Indlæg senest redigeret d. 01.02.2012 17:36 af Bruger #17015