Simpelt Problem Med Java

Tags:    java

<< < 12 > >>
Har et lille problem med arrays i java, prøver at udskrive array'et midlertidig, men den udskriver kun noget "[I@2e6e1408". Hvordan kan det være?

Fold kodeboks ind/udJava kode 

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Arrays er ikke lavet til bare at blive printet ud, da de indeholder flere variabler. Gør i stedet sådan her:

Det kræver dog en import af Arrays-klassen:

Det vil printe hvert enkelt objekt i Arrayen seperat ud, cirka sådan her:
[1, 2, 3]

:)

Vil have din opgave i baghånden, skal lige tjekke nogle tutorials til jeg når til strings, så skal jeg nok løse den ! :D Ved endnu ikke så meget om strings.

Ups, glemte at nævne import af java.util.Arrays; :P Point givet til Nick, for det 'fyldige' svar :)

Råd Til Jacob og andre
Har lige et ønske/råd til Jacob. Når du laver indlæg her på udvikleren, så lav emnet på indlægget en smule mere beskrivende, da det er mere SEO venligt på google. Folk søger måske mere på 'Hvordan får jeg udskrevet mit array i java', end 'Simpelt Problem Med Java'. Desuden er det også nemmere for os at få en ide om hvad dit problem er.

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 19:39 af Bruger #4487
Er ikke noget så langt med Java endnu, men er igang med at se en tutorial på youtube, som en som hedder Kevin herinde, har lavet. I 3. video kommer han til Arrays, og det har jeg nu ligget og puslet med, og stødte over problemet som jeg så spurgte udvikleren om :D

Great, keep going.

Jeg prøvede lige din kode på min maskine via kommandopromt, og her virker den helt fint. Vi kan konstatere at det ikke er koden den er gal med.

Bruger du et IDE, i så fald, hvilket?

Hov, undskyld, forkert kode -.- Kopierede den forkerte.. Her kommer den rigtige :-)

Prøv at skrive linje 13 om til

Til Martin - Tak for rådet, det er da også dumt at give det sådan en titel :-D

Til Nick - Tak, nu virker det!

Men den der metode du sendte til mig, er der nogen som kan forklare hvordan metoden virker?

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 20:06 af Bruger #16945
Du implementerer metoden i dit program ved hjælp af import. Derefter kalder du metoden i:

Her bliver din array sendt til Arrays.toString, som så tager hvert enkelt objekt i arrayen og samler dem i en string som den så retunerer. I dette tilfælde til println som printer den string til console.

Jeg ved ikke hvor meget forstand du har på klasser, men hvis du har problemer med at forstå dem, kan jeg kraftigt anbefale dig at læse op på det :)

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 20:24 af Bruger #13205
Er ikke noget så langt med Java endnu, men er igang med at se en tutorial på youtube, som en som hedder Kevin herinde, har lavet. I 3. video kommer han til Arrays, og det har jeg nu ligget og puslet med, og stødte over problemet som jeg så spurgte udvikleren om :D

<< < 12 > >>
t