Søgefunktion (MySQL) med to kriterier

Tags:    mysql

Hej!

Jeg skal have en søgefunktion, der søger på produkter ved hjælp af tekstsøgning og en drop-down, der definerer om det skal være pige- eller drengetøj.

Her er mine koder indtil videre:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Problemet er, at jeg ikke kan få drop-down'en til at gøre forskel på de resultater. Hvad gør jeg forkert?

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 13:14 af Bruger #17011
9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 32 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv det her.

tror det du forsøger at opnå, er noget i den her stil:

edit: staveplade tak :D

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 12:07 af Bruger #3427
MANGE tak for hjælpen!!

Nogen idé til hvordan jeg så får lavet en, der angiver, at det er alle kategorier? For jeg har feltet i databasen der hedder "gender" hvor 0 er dreng og 1 er pige. :)

du kan kigge på om kategori er 0 eller over, hvis den er det kan du indsætte "gender='$searchgender' AND " i din query ellers undlad den :)

Skal Gender ikke være like som de andre og ikke = i denne linje:

ændres til

Ps! Husk, at sætte din kode i udviklerens kodebokse, så det er nemmere for os at læse.

Kenneths forslag ser fint ud. Husk dog at tage højde for, at brugerne kan undlade at bruge din dropdown. Så enten validere på, at man skal vælge eller hvis udefineret kan du antage at resultater fra begge køn ønskes.

MANGE tak for hjælpen!!

Nogen idé til hvordan jeg så får lavet en, der angiver, at det er alle kategorier? For jeg har feltet i databasen der hedder "gender" hvor 0 er dreng og 1 er pige. :)

edit: ovenstående forslag er meget bedre.

Indlæg senest redigeret d. 25.01.2012 13:22 af Bruger #955
Det kan jeg ikke umiddelbart få til at virke :(
Dette er hvad jeg har, som virker i kategorierne, men stadig ikke bare på "Vælg":

Jeres løsninger giver mig ikke rigtigt noget resultat :(

Det virker!!

Mange gange tak, det er for lækkert nu :D

t