Simpelt Java Problem

Tags:    java

<< < 123 > >>
Forstår ikke hvorfor det ikke virker!
Har lavet et program som skal finde ud af om det er fredag, men har problemer.
Har udkommenteret der hvor der er fejl :-)

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 17:17 af Bruger #16945
23 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Martin,

Der er vel ingen andre, end dig der kan finde sådanne nogle fejl ;)

1)
Jo, JMath.min(a,b) bliver kaldt i videoen 5:09 Men, du har ret, det burde ændres ved 12:25 (der er nu blevet tilføjet en kommentar)

2)
Jeg, fandt det bare lidt svært at gennemgå en metode, uden at de metoden gjorde noget, funktionelt :)

3)
Jeps, ved godt at void er det modsatte af en datatype; men for at simplificerer det, så det passer ind i dette paradigme omkring metoder:

<<identifiers returntype methodname>>

finder det bare lidt nemmere, at forklare ved at fortælle at en void er en form for en datatype(uden at være det)

ellers tak for feedbacken :)

Til Jacob,

Jeg bliver desværre nød til at henvise til en ny video, hvis du gerne vil lære at compile igennem terminalen (følg denne med undtagelse af at sætte windows path ;) )

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 21:57 af Bruger #15301
Ja du kan godt kompile og køre din java kode i ubuntu uden eclipse. Du skal åbne terminalen.

Du skal nu finde stien til dine java filer. Dette kan du gøre ved at bruge cd kommandoen efterfulgt af stien. f.eks. cd /stien/til/java/filer

Du kan nu kompilere en af dine java filer ved at skrive kommandoen javac, efterfulgt af filnavnet på din java fil. F.eks. javac Test.java

Hvis den ikke skriver noget, så kan du køre din java fil, med kommandoen java, efterfulgt af filnavnet uden filendelse. F.eks. java Test

Lad os sige at jeg har en java fil kaldet HelloWorld på stien C:\javaprojects\ Jeg kunne så i terminalen skrive

Fold kodeboks ind/udKode 

Og det kan jeg gøre, uden at redigere path? Hvis der altså er en path i terminal?

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 22:34 af Bruger #16945
<< < 123 > >>
t