Simpelt Java Problem

Tags:    java

<< < 123 > >>
Forstår ikke hvorfor det ikke virker!
Har lavet et program som skal finde ud af om det er fredag, men har problemer.
Har udkommenteret der hvor der er fejl :-)

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 17:17 af Bruger #16945
23 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Puuuhaaaa, den her kode bliver for avanceret for mig, tror jeg må studere java lidt længere før jeg kan fuldføre det her.

Men er der ikke en af jer som kan vise mig hvordan i ville lave programmet, det ville jeg naturligvis kunne lære meget af :D

Hej Jacob,

Tænkte bare, at du gør det mere besværligt for dig selv, ved at lave det hele fra bunden af. Det giver "for det meste" et bedre program, at benytte dig af nogle af java's indbyggede funktion, så som et Calendar objekt i dette tilfælde, så tænkte at jeg lige ville komme med en løsning, hvor du kan se, hvordan man også kan gøre det, og så have lidt mindre kode ;)

Smart! Men må desværre indrømme at jeg kan læse koden og forstå hvad det er compileren bliver bedt om, men må indrømme at jeg ikke ville være i stand til at lave sådan en kode selv. Ikke nu ihvertfald. Men er kommet til et nyt ynkeligt spørgsmål. Har købt sådan en bog, men den kommer kun kort ind på hvad argumentliste er, og fattede iøvrigt ikke hvad den sagde om det. Nogen der kan forklare mig hvad det er?

jeg ville gerne forklare dig det, men prøv at se denne video i stedet for http://www.youtube.com/watch?v=VQCosVPe67Y. Jeg tror, at du vil få noget mere viden ud af den :)

Og, hvis du har et problem bagefter så bare skriv igen :)

Er det dig som har lavet videoen? Den ser brugbar ud, tror jeg vil følge den fra start til slut. :D

Jeps, det er skam mig der har lavet videoen :)

Lige lidt off topic

Hej Kevin.. Videoen er altså fyldt med små 'dumme' irreterende fejl. f.eks. da du vil returner max(a, b); fra din min metode i JMath klassen, vil den ikke returner dette, da du aldrig har kaldt denne. Du ændrer det nemlig ikke i main metoden fra Math.min(a, b) til JMath.min(a, b).

Desuden syntes jeg at der er synd at du bruger if/else og løkker, hvis du ikke har gennemgået dette endnu, eller har tænkt dig at gennemgå det i videoen. Det forvirrer nybegynderen mere end det gavner. Desuden syntes jeg at du går meget leet henover hvad en returtype er, og hvad static i grunden er. Ved godt du forklarer lidt om static, men det er en meget vag forklaring, desværre. Du nævner desuden at void er en datatype, dette er forkert. Void er ikke en datatype, men en indikation til java kompileren om at metoden ikke har brug for en datatype, da den ikke returnerer noget.

Syntes kun at du skal tage kritikken som konstruktiv.

Okay, men i den her video: http://www.youtube.com/watch?v=r0cq-6p5R6k
(04.40) Jeg forstår ikke hvordan det kan være at den skriver 2 ud, da du har angivet inde i den firkantede parantes at det er det første argument i arrayet, du vil have skrevet ud?

Det er nogle gode videoer, probs til dig, men ville dog ikke anbefale dem til folk som aldrig har programmeret før, da du går ret hurtigt igang, men folk som i forvejen kender lidt til Java, eller et andet programmeringssprog, måske C++, er videoerne super gode!

Et array er opbygget med indeksnumre. Et indeksnummer starter altid med nummer 0. Så hvis han skriver nrs2[ 1 ], så vil han hente elementet i arrayet med indeksnummer 1. da indeksnumre starter med 0 i alle arrays, så vil indeksnummer 1 give os det andet element i arrayet.

Et eksempel er f.eks. at vi har et array med tallende

1, 2, 3, 4

Tallet 1 er altså gemt under indeks 0
Tallet 2 er gemt under indeks 1
Tallet 3 er gemt under indeks 2
og tallet 4 er gemt under indeks 3.

Hvis vi derfor skrev denne java kode.

Dette ville give følgende output
Indeks 0 er 1
Indeks 1 er 2
Indeks 2 er 3
Indeks 3 er 4

Så husk altid at indeksnummeret i et array starter altid med indeks 0

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 21:52 af Bruger #4487
Nåååår, tak :D Kan meget godt lide at der bliver brugt video, da det giver "eleven" et meget bedre overblik over undervisningen. Det går bare lidt hurtigt, men har hidtil ikke fundet en tutorial uden fejl. Men nu til andet spørgsmål; sådan nogle Windows hatere som mig, som ikke kan døje windows, kan jeg godt bruge Ubuntus kommandolinje til at compile programmer, og hvis dette er muligt hvordan? Synes man lærer tingene bedre når man ikke har så mange hjælpemidler som man har i eclipse, har lidt på fornemmelsen af at eclipse er super godt når man allerede er inde i Java, men at alle hjælpeværktøjerne er at give nybegynderen en bjørnetjeneste.

<< < 123 > >>
t