Simpelt Java Problem

Tags:    java

<< < 123 > >>
Forstår ikke hvorfor det ikke virker!
Har lavet et program som skal finde ud af om det er fredag, men har problemer.
Har udkommenteret der hvor der er fejl :-)

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 17:17 af Bruger #16945
23 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
æøå burde ikke være et problem, det er dog dårlig kode stil.

Så vidt som jeg kan se, returner du ikke en boolean, hvilket jo er det din compiler klager over.

Hvis du ikke vil returne noget skal du ændre boolean til void

Jeg kan ikke rigtigt se hvor du skulle ændre den? Du ændre dagpaaaaret i din id metode, men den bliver aldrig kaldt?

Desuden ville det være en god ide at lave dine variabler om til klasse variabler, ved at stille dem således.

Ellers er dagpaaaaret i din Main en anden variable end den i din id metode. Jeg kan se at du er meget ny til Java, og vil derfor anbefale at få de basale ting på plads, køb dig en god bog, eller følg nogle tutorials på nettet.
Udvikleren har iøvrigt også nogle fine Artikler om Java, tag et kig. :)

mhh er ikke sikker på Linux. På Macintosh er den sat automatisk, og windows, skal du vist ind og sætte Path til JDK i miljøvariablerne, men har ikke prøvet på Linux.

Har ikke lige tid nu, men skal nok prøve at 'søge' om det på nettet, ellers kan du jo lige selv prøve :P

vil tro det er pga man ikke måde bruge æøå i variable navne.

+

den forventer at public static boolean id(int måned, int dagpååret, int dag) returnere en bool.

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 17:32 af Bruger #3427
Det virker stadig ikke.. Men synes det er underligt at den siger der er fejl, men den printer stadig: "Det er ikke fredag!", ud på skærmen.

Tak!

Men har stadig et problem. Hvordan kan det være at dagpaaaaret ikke ændrer sig til 13, i den her?

Jeg vil prøve at tjekke lidt op på det : - ) MEN!

Jeg kan ikke rigtigt se hvor du skulle ændre den? Du ændre dagpaaaaret i din id metode, men den bliver aldrig kaldt?

Desuden ville det være en god ide at lave dine variabler om til klasse variabler, ved at stille dem således.

Ellers er dagpaaaaret i din Main en anden variable end den i din id metode. Jeg kan se at du er meget ny til Java, og vil derfor anbefale at få de basale ting på plads, køb dig en god bog, eller følg nogle tutorials på nettet.
Udvikleren har iøvrigt også nogle fine Artikler om Java, tag et kig. :)

Forstår ikke helt hvad du mener med at variabel dagpaaaaret i main er forskellig fra den i id? Ville gerne have dagpaaaaret ændret i metoden id, så den bagefter kan blive brugt i metoden lala? Men synes ikke rigtigt at jeg kan finde ud af at ændre dagpaaaaret i metoden id, så dagpaaaaret bliver en konstant værdi. Den kode jeg har lavet indtil videre, jeg forstår ikke hvorfor dagpaaaaret ikke bliver 13, så der bliver udskrevet: "Det er fredag".

Indlæg senest redigeret d. 24.01.2012 19:00 af Bruger #16945
Forstår ikke helt hvad du mener med at variabel dagpaaaaret i main er forskellig fra den i id? Ville gerne have dagpaaaaret ændret i metoden id, så den bagefter kan blive brugt i metoden lala? Men synes ikke rigtigt at jeg kan finde ud af at ændre dagpaaaaret i metoden id, så dagpaaaaret bliver en konstant værdi. Den kode jeg har lavet indtil videre, jeg forstår ikke hvorfor dagpaaaaret ikke bliver 13, så der bliver udskrevet: "Det er fredag".

Din main metode kaldes jo når programmet starter. Men det er ikke nok, at definere din id metode uden at benytte den. Den kommer jo aldrig ned i den ;-)

Men id er kun skabt til formålet at ændre på variablen dagpaaaaret, men hvordan skal det tackles?

Så skal du flytte det stykke kode du har i din id metode, op i din main.

<< < 123 > >>
t