strlen() helst over 5 i password

Tags:    php

hej

jeg sidder og kigge frem og tilbage og jeg har prøve at google en del men kan bare ikke finde frem det til..

jeg kun godt tænke mig at man skal helst over over 5 i sit password og max 20 eller sådan :)

Jeg fik hjælpe af en anden bruger herinde og det hedde ; strlen()

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvordan for jeg tilføj den eller vil du forklare mig hvordan jeg skal sæt det op så kan på en måde selv blive bedre.. :) hvis du forstår mig :D

jeg vil tror at jeg skal lave et eller andet i start med strlen().. og så lave nogle varibler eller sådan .. hvordan det nu bliver stavet .. :D

Spørger mig hvis der er noget som du rigtig gerne vil vide noget omkring der findes ingen dumme spørgsmål men der findes kun dumme svar :)

Så derfor jeg vil høre jer om i ville hjælp mig med det :D

håber i har fået nok info..

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske noget i den her stil, har ikke testet koden.

En god ide er at teste dette også med javascript, da du nemmere kan fejlbehandle før du sender til serveren. De sparer din besøgende for noget tid, men også trafikken på din server. Desuden hvis du benytter Javascript, vil de andre ting brugeren har indtastet såsom brugernavn o.lign ikke forsvinde, da data ikke er sendt til serveren endnu.

Der er bl.a. lidt om validering her - http://www.webcheatsheet.com/javascript/form_validation.php

Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 12:44 af Bruger #4487
okay jeg kigger lige på det når jeg har muligthed for det :D
- men ja det ser meget rigtigt ud :D

En god ide er at teste dette også med javascript, da du nemmere kan fejlbehandle før du sender til serveren. De sparer din besøgende for noget tid, men også trafikken på din server. Desuden hvis du benytter Javascript, vil de andre ting brugeren har indtastet såsom brugernavn o.lign ikke forsvinde, da data ikke er sendt til serveren endnu.

Der er bl.a. lidt om validering her - http://www.webcheatsheet.com/javascript/form_validation.php

Jeg har ikke rigtigt forstår javascript.. :( så det vil blive lidt svært for mig at lave det når jeg ikke helt forstår det 100% :(

jeg vil nok første laver php sådan rigtigt godt og der efter lave javascript eller hvad man siger.. :D

Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 12:46 af Bruger #16353

Hva skal jeg søge efter hvis det er sådan?
form validation javascript f.eks.

Jeg har ikke rigtigt forstår javascript.. så det vil blive lidt svært for mig at lave det når jeg ikke helt forstår det 100%
jeg vil nok første laver php sådan rigtigt godt og der efter lave javascript eller hvad man siger..
Fair nok :P

Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 12:48 af Bruger #4487

Hva skal jeg søge efter hvis det er sådan?
form validation javascript f.eks.

Jeg har ikke rigtigt forstår javascript.. så det vil blive lidt svært for mig at lave det når jeg ikke helt forstår det 100%
jeg vil nok første laver php sådan rigtigt godt og der efter lave javascript eller hvad man siger..
Fair nok :P

Fordi jeg synes bare helst at jeg vil tænke på en ting lige pt . :) og så må jeg tag javascript når jeg har tid eller sådan :)

men det kun være lækkert hvis der var nogle som kun hjælp mig eller ligne.. :)

Ja men så er scootergrisens eksempel et du kan lære af, da strlen returnerer længden (antallet af bogstaver og tegn) for en given streng. Du kan derfor benytte strlen i en betingelse, der f.eks. siger

akkurat som scootergrisen skrev. Har derfor givet point til grisen!!

Ja men så er scootergrisens eksempel et du kan lære af, da strlen returnerer længden (antallet af bogstaver og tegn) for en given streng. Du kan derfor benytte strlen i en betingelse, der f.eks. siger

akkurat som scootergrisen skrev. Har derfor givet point til grisen!!

Det kan godt være det lyder dumt men hvordan tester jeg inde input form om der er mere endnu 5 eller højste 30 ?¨

Kan jeg gøre det sådan her?

Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 13:05 af Bruger #16353
er dit spørgsmål om hvordan du tester input fra formen, før den sendes? Hvis dette er tilfældet skal du følge mit råd og benytte dig af javascript.

Javascript er nemlig et sprog der afvikles på klienten, hvor PHP er kode der afvikles på serveren. Du behøver derfor ikke 'sende' data afsted hvis du benytter javascript.

er dit spørgsmål om hvordan du tester input fra formen, før den sendes? Hvis dette er tilfældet skal du følge mit råd og benytte dig af javascript.

Javascript er nemlig et sprog der afvikles på klienten, hvor PHP er kode der afvikles på serveren. Du behøver derfor ikke 'sende' data afsted hvis du benytter javascript.

Så skal jeg benytte det her ?

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Kan du forklare mig hvad det betyder ?

Indlæg senest redigeret d. 22.01.2012 13:25 af Bruger #16353
t