javabog.dk?

Tags:    java

Hey!

Bogen på denne hjemmeside? er der nogen der har erfaring med den? og om den er god?
har selv købt den hehe :P

Kent

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey!

Bogen på denne hjemmeside? er der nogen der har erfaring med den? og om den er god?
har selv købt den hehe :P

Kent

Tjaaa....både og. Den berører mange emner og forklarer vist egentlig tingene udemærket, men jeg HADER når folk "fordansker" terminologien. Hvad fanden er en "undtagelse" ? Nååh...en exception. Klart klart. Men når vi normalt snakker om exceptions, constructors og streams så nedsætter det læse hastigheden og forståelsen når manden pludselig kaster om sig med ord som undtagelser, konstruktører og strømme...han har dog ikke oversat applet til "lille program" :-)

hehe!

kunne ikke give dig mere ret, det sænker virkelig læsehastigheden, og det er rigtig irriterende hehe :)
men jeg overvejer også om den næste bog jeg køber ikke skulle være engelsk :P

hehe!

kunne ikke give dig mere ret, det sænker virkelig læsehastigheden, og det er rigtig irriterende hehe :)
men jeg overvejer også om den næste bog jeg køber ikke skulle være engelsk :P

Jeg synes nu det er udemærket at få de danske udtryk på banen. I skulle vide, hvor hårdt et arbejde, nogle mennesker gør, for at få it-udtryk oversat til dansk. Og jeg ville sige, at det letter forståelsen, når man pludselig kan se, hvorfor det hedder en "exception" - nåå ja, det betyder undtagelse. Så giver det mere sammenhæng, end hvis det er ord, man aldrig før har mødt, også selvom de danske udtryk "lyder dumme".

[Redigeret d. 26/07-05 18:15:49 af Ridefisken]

Jeg synes nu det er udemærket at få de danske udtryk på banen. I skulle vide, hvor hårdt et arbejde, nogle mennesker gør, for at få it-udtryk oversat til dansk. Og jeg ville sige, at det letter forståelsen, når man pludselig kan se, hvorfor det hedder en "exception" - nåå ja, det betyder undtagelse. Så giver det mere sammenhæng, end hvis det er ord, man aldrig før har mødt, også selvom de danske udtryk "lyder dumme".

99.9% af al (god) EDB litteratur er på engelsk. Hvis du ikke kender de engelske udtryk, er du i problemer.
De, der arbejder hårdt på at oversætte udtrykkene, burde bruge tiden på noget andet.

prøv {
blaBlaBla();
} grib (SkrivningsUndtagelse su) {
}

AAAARGH....og hvad h****** er en 'skriver', et 'enheds program', en 'skal' og en 'snitflade' ???
NÅÅÅÅH en 'printer', 'device driver', 'shell' og et 'interface'.

Jeg er med på at bevare det danske sprog, men jeg synes bare ikke, det giver mening i vores felt.

Jeg kan SÅ godt se din pointe, grunden til at jeg har købt danske bøger er faktisk slet ikke at jeg ikke kan engelsk slet ikke... mit gym. karakter blad siger i hvert fald 11... men fordi de bøger så mest indbydende ud, synes generelt der magler bøger af den slags i boghandlen... :/ så hvis en har en link til en side med gode bøger eller lige frem kan anbefale en, så skriv endelig!

-kent

Jeg kan SÅ godt se din pointe, grunden til at jeg har købt danske bøger er faktisk slet ikke at jeg ikke kan engelsk slet ikke... mit gym. karakter blad siger i hvert fald 11... men fordi de bøger så mest indbydende ud, synes generelt der magler bøger af den slags i boghandlen... :/ så hvis en har en link til en side med gode bøger eller lige frem kan anbefale en, så skriv endelig!

-kent

Deitel&Deitels "Java how to program" er din ven. Den indeholder en introduktion til ALT. Der er også en "Advanced Java how to program", som går lidt videre.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0131290142/qid=1123154479/sr=8-3/ref=sr_8_xs_ap_i3_xgl/026-2859896-1179656

Derudover er der en online Java tutorial på Suns hjemmeside:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/

1000 tak for det! vil klart overveje bogen!

kigger selvf. også lige på toturialen :)

men fordi de bøger så mest indbydende ud, synes generelt der magler bøger af den slags i boghandlen... :/

Det er måske fordi du kigger i den forkerte boghandel, prøv at finde en Polyteknisk boghandel - der har de dé bøger du leder efter.
Jeg ved der er en god én af slagsen hos DTU.

men fordi de bøger så mest indbydende ud, synes generelt der magler bøger af den slags i boghandlen... :/

Det er måske fordi du kigger i den forkerte boghandel, prøv at finde en Polyteknisk boghandel - der har de dé bøger du leder efter.
Jeg ved der er en god én af slagsen hos DTU.

Ok! jeg starter (forhåbentlig) på DTU til sommer/efteråret, og har faktisk set boghandlen derude, jeg har godt hørt gode ting om den, og det giver jo også sig selv at der skulle være nogle af de bøger de bruger på div. uddannelser på DTU, så de må jo også være gode nok til mig! tak for reminderen ;) (endnu en for danskning af et ord der ikke lige er perfekt :P)

t