java eller javascript?

Tags:    java

Hej!

jeg har et enklet spørgsmål, jeg kan huske fra da jeg var mindre at jeg chattede på www.n.dk som er en 2d chat, hvor man kan bevæge sig rundt osv. er det java afviklet på en hjemmeside? og kan man det? eller er det javascript?

Kent

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej!

jeg har et enklet spørgsmål, jeg kan huske fra da jeg var mindre at jeg chattede på www.n.dk som er en 2d chat, hvor man kan bevæge sig rundt osv. er det java afviklet på en hjemmeside? og kan man det? eller er det javascript?

Kent

Du kan godt afvikle java som client side, det sammen med javascript, men n.dk er lavet med MacroMedias Flash...

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 20/06-05 21:54:56 af Jan S.]

Ok!
kanon, det er bare i orden! :)
takker!

Du kan godt afvikle java som client side, det sammen med javascript, men n.dk er lavet med MacroMedias Flash...

Hilsen
Jan S.

Det skal måske lige for god ordens skyld nævnes, at JavaScript _KUN_ kan afvikles client-side, hvorimod Java kan afvikles både clientside som applets og serverside som jsp.

Det skal måske lige for god ordens skyld nævnes, at JavaScript _KUN_ kan afvikles client-side, hvorimod Java kan afvikles både clientside som applets og serverside som jsp.

Det passer ikke helt. Der findes server side javascript.

hehe ok :)

det er så lidt sort for mig :P

JavaScript kan kører de samme steder som Java kan, da der er lavet en JavaScript fortolker i Java.

Desuden kan JavaScript (JScript) bruges til at klare administrative opgaver på Windows via. Windows Scripting Host.

Der er også mange applicationer der bruger JavaScript som internt script sprog, bla. Macromedia Dreamweaver og Fireworks, og jeg tror også at diverse Mozilla programmer bruger JavaScript i stor stil til interne opgaver.

Du kan lave kerne programmering i både JavaScript og Java hvis du lyster, det interessante spørgsmål er bare hvor velegnet sprogene er til det ;)

Ps. Jeg mener faktisk at Højhuset en gang var en Java applet og ikke flash, men det er godt nok længe siden jeg sidst har set det.

[Redigeret d. 18/07-05 14:45:01 af Christian Vest]

t