tilføj billede - fejl inde i koden

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg prøve lidt at lave min egen bruger system eller hvad man kalder det . :)

det er sådan at at siden kommer frem med nogle fejl til det her :

Notice: Undefined index: img in C:\xampp\htdocs\djinfo\opretbruger_info.php on line 18

Notice: Undefined index: file in C:\xampp\htdocs\djinfo\opretbruger_info.php on line 39

Notice: Undefined index: file in C:\xampp\htdocs\djinfo\opretbruger_info.php on line 42

Notice: Undefined index: file in C:\xampp\htdocs\djinfo\opretbruger_info.php on line 44

Kan ikke rigtigt for billede system til at passe inde så derfor vil jeg høre jer hvad der er gået galt siden det ikke virker helt som det skal

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

det er så den her fil der er noget galt med siden det ikke virker helt som den skal;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

47 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det går frem af :D Lækkert man!

Jeg kan ikke se det går fremad.

Det virker ikke som om du overhovedet lærer noget.

Forstår du hvad Undefined index betyder ?

jeg mener det er noget med at der er fejl eller sådan.. :) men ellers må jeg virkelig bare drop det hvis det er sådan

jeg mener det er noget med at der er fejl eller sådan.. :) men ellers må jeg virkelig bare drop det hvis det er sådan

Det er laaaang vej Jesper, meget lang vej....

Men selvfølgelig skal du ikke droppe det. Du er bare nødt til, at forstå nogle grundlæggende ting først. Jeg har fulgt dine indlæg her på udvikleren siden du blev medlem og dine spørgsmål bærer meget præg af, at du spørger før du selv undersøger.

Mit forslag er, at du finder en "Kom godt i gang med PHP" bog og så lærer du først hvad er en variabel og hvilke typer af variabler findes der. Kod eksempler helt fra bunden og lad være med at copy/paste kode fra andre, med mindre du samtidig sætter dig ned og forsøger at forstå hvad det betyder.

Jeg vil gerne hjælpe, hvis du stiller et spørgsmål hvor du spørger "Hvad betyder det når der i koden står ......". Det får mig til at se, at du forsøger at lære noget af svarene. Og det forsøger du altså ikke, set ud fra dit spørgsmål du har stillet siden du startede herinde.

Så start fra bunden og læs / forstå hvad du laver. Men du skal selvfølgelig ikke droppe det :-)

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 22:00 af Bruger #9814

Det er laaaang vej Jesper, meget lang vej....

Men selvfølgelig skal du ikke droppe det. Du er bare nødt til, at forstå nogle grundlæggende ting først. Jeg har fulgt dine indlæg her på udvikleren siden du blev medlem og dine spørgsmål bærer meget præg af, at du spørger før du selv undersøger.

Mit forslag er, at du finder en "Kom godt i gang med PHP" bog og så lærer du først hvad er en variabel og hvilke typer af variabler findes der. Kod eksempler helt fra bunden og lad være med at copy/paste kode fra andre, med mindre du samtidig sætter dig ned og forsøger at forstå hvad det betyder.

Jeg vil gerne hjælpe, hvis du stiller et spørgsmål hvor du spørger "Hvad betyder det når der i koden står ......". Det får mig til at se, at du forsøger at lære noget af svarene. Og det forsøger du altså ikke, set ud fra dit spørgsmål du har stillet siden du startede herinde.

Så start fra bunden og læs / forstå hvad du laver. Men du skal selvfølgelig ikke droppe det :-)

Fint nok ,, jeg drop det bare så...

Men selvfølgelig er jeg bare en Taber ser i det hele på , i har skulle også selv være sådan her!.. som mig tror mig eller lade være , men som sagt jeg er på uddannelse og er lige kommet på hovedeforløb som web-integrator.. har kun været der i 3-4 mrd og har haft 2-3 mrd med foto.. :)

man lærer intet på grundforløb der hvor jeg fik!, og jeg har kun sidde og lærer med php i 1 år nu før jeg start på uddannelse kun jeg kun "include". det er første da jeg kommer på hovedeforløb der lærer jeg omkring variabler og if og else sådan rigtigt til at jeg forstår det på en måde . men fint nok så må jeg skulle bare være at klare det selv omkring upload til min server med billedet :D

takker mange for tiden og det som i vil hjælp mig med dem som vil gøre det...

Jeg har sjovt nok ikke sæt så længe som dig og de andre og lave php og css og html og database C# osv...

jeg har første vil gå op i det efter en fra min efterskole vise mig hvad man kun osv.. :) så der fra fik jeg lyst til at lave hjemmesider.. :)

Undskyld min tone men det skal ikke se som at jeg hader dig eller ligne men der har du en forklarning til det hele...

Jeg er første start på php endnu for de rigtigt par mrd sådan rigtigt hvor jeg forstår en del af det som jeg lære i skolen :)

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 22:11 af Bruger #16353
Jeg vil give @Brian ret.
@Jesper, det er ikke let at lære om PHP. Man skal have en interesse hvor man sidder dagligt og koder det samme igen og igen. Hvordan tror du at jeg er kommet til dér hvor jeg er? Jeg har brugt nogle år på at kode det samme om og om igen, og jeg er stadig ikke super god.

Det handler om at "gide" at kode. "Gide" læse bøger, tutorials på nettet og selv have initiativ til at ville lære det (uden er lærer).

Men jeg syntes at du er kommet langt i forhold til hvad jeg har set før - det roser jeg dig for.
Men inden du i fremtiden stiller spørgsmål, så følg en plan:

1) Søg på nettet efter svar
.. hvis der ikke findes konkrete svar, gå videre til trin 2
2) Tænk over hvordan du vil stille spørgsmålet (med god overskrift osv.)
3) Husk endelig at smide koderne op i de dertil egnede "kodebokse" på udvikleren
4) Følg tråden til at du får svar
5) Formuler dine spørgsmål og svar lidt mere konkret så det er til at forstå

- der er aldrig nogle der har sagt at det hele er let, vel? :)

Jesper > Du skal bare starte fra begyndelsen, i stedet for at kaste dig ud i så store projekter så tidligt.

Tag den her kode for eksempel.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Den skulle gerne give en fejlbesked fordi $alder ikke er sat til noget.

Du kan ikke bruge en variabel eller et index i et array hvis værdien ikke er sat.

Jeg har lavet den her side hvor du kan lære noget om PHP : http://scootergrisen.dk/phpgrisen/

Her kan du også lære om PHP : http://www.w3schools.com/php/default.asp

Og den her side kan du bruge hvis du skal slå en funktion op for eksempel : http://php.net/

Prøv og hop lidt rundt på de sider og lær dem at kende.

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 22:24 af Bruger #13010
Undskyld min tone men det skal ikke se som at jeg hader dig eller ligne men der har du en forklarning til det hele...

Jeg er første start på php endnu for de rigtigt par mrd sådan rigtigt hvor jeg forstår en del af det som jeg lære i skolen :)

Jeg tror skam ikke du hader mig, så det er helt fint at du svarer igen :-)

Men man behøver ikke, at gå på skole for at lære. Jeg tror endda at du vil få nemmere ved dit skoleforløb hvis du læser en php bog fra begyndelsen og så dropper dine store projekter. Så læs om variabler, if / else, funktioner, osv. osv. inden skolen og så bliver det hele meget nemmere.

Så skriv endelig spørgsmål på udvikleren.dk, men vis at du har en interesse for at lære og du vil se mange flere (inklusiv mig) der gider forsøge, at hjælpe.

Jeg ved at i alle sammen i har noget i mode mig og jeg hader ingen af jer og har intet i mode jer.

Brian jeg forstår 100% hvad du mener med det hele omkring det her :)

scootergrisen I know :)

Daniele Takke for dine pæne ord. :)

tror det er mest Array som jeg lige pt skal øve mig meget på og noget if og else og Variables dem som er vigtigt at lærer lige nu synes jeg :)

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2012 22:48 af Bruger #16353
t