Endnu et simpelt problem med Java

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hvad er der galt med den her if - sætning? "||" er det ikke en operator for "OR"?

Fold kodeboks ind/udJava kode 

12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal skrive måned == 01 || måned == 03 || måned ==.. og derud af :)

Du skal altid have to værdier at sammenligne på begge sider af ==

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 15:02 af Bruger #15754
Godt eksempel :) Tænker altid at jeg bare vil løse folks problem.

Man kunne gøre koden lidt mindre og fjerne lidt af casen.

Februar har normalt kun 28 dage, i år er et skud år så hvordan bliver det tacklet :)

Her er lidt kode til at udregne om et år er et skud år - jeg kan forneme det nok ikke relevant for Jakob, fordi det viser mange nye ting han ikke har lært endnu.

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 16:34 af Bruger #15754
Du kan også benytte dig af switch til denne opgave. Dit eksempel 'konverteret' til en switch.

Her er lidt kode til at udregne om et år er et skud år - jeg kan forneme det nok ikke relevant for Jakob, fordi det viser mange nye ting han ikke har lært endnu.

Vil lige nævne at 'bool' ikke er et nøgleord i java. Det hedder boolean. bare en lille rettelse. Så metoden skal se således ud

Mange tak :D

Du kan også benytte dig af switch til denne opgave. Dit eksempel 'konverteret' til en switch.

Er slet ikke nået langt nok i java, har ikke arbejdet med switch før. Kan du evt. henvise til noget viden omkring switch? : - )

Februar har normalt kun 28 dage, i år er et skud år så hvordan bliver det tacklet
Lav en funktion der løser problemet, og returnerer det korrekte antal dage? kunne hvertfald være en løsning :P
Er slet ikke nået langt nok i java, har ikke arbejdet med switch før. Kan du evt. henvise til noget viden omkring switch? : - )
http://docs.oracle.com/javase/tutorial/java/nutsandbolts/switch.html

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 16:15 af Bruger #4487
Her er der noget om switch cases :)

Gosh... havde redigeret mit indlæg med samme link :P var bare lidt for langsom :P

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 16:15 af Bruger #4487
<< < 12 > >>
t