Variabler med for i javascript

Tags:    javascript html

Hej alle

Jeg er igang med at lave en simpel kode. Jeg henter min informationer fra en xml side.

Jeg vil så gerne have at den sætter info ind i en alert, for HVER info den henter. Jeg håber i forstår.

Her er min kode:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I den linie, hvor du laver din alert, skal du ændre den til:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 12:13 af Bruger #955
Stefan det virker ikke :/

Har du siden uploadet et sted, hvor man kan se det i funktion?

Ja det har jeg lige her. http://offlines.dk/otg/Test/

Det ser ud til at virke. Når jeg trykker på en knap, så får jeg beskeden "kakaobrev". Er det ikke meningen?

http://offlines.dk/otg/Test/phonegap-1.0.0.js giver 404

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 13:22 af Bruger #955
Den skal kun give kakaobrev i den nederste, og den skal give noget andet i de andre

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Du kan se her at de skal give nogle forskellige info.

Og den fil du skrive der giver ingenting, det er fordi det er en fil til noget andet, altså ikke noget med det her at gøre :)

De vil altid outputte den sidste du addere, "var a" vil være den sidste række.

Undgå at benytte document.write() det er simpelthen 100% bad practice siden år 2000.

Men hvis du ikke lige gider lave det om så brug noget ala:

document.write(" kr.</td></tr><tr><td colspan='2'><input type='button' value='Tryk for mere information' data-alert='"+a+"'></td></tr>");

og uden for loopen, løber du så samtlige inputs igennem og sætter en onclick event på dem, med data'en fra attributten, ex med jQuery

$("input[type=button][data-alert!=]").click(function(evt){evt.preventDefault();alert($(this).attr("data-alert"));});

/J

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 16:14 af Bruger #5789
Hvor vil du så smide $("input[type=button][data-alert!=]").click(function(evt){evt.preventDefault();alert($(this).attr("data-alert"));}); ind henne? :)

Eller hvordan vil du sætte koden op? :)

Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 17:18 af Bruger #16662
t