Hej.
Jeg vil gerne starte på at programmere, jeg er nybegynder og har aldrig prøvet det før. Jeg kunne godt tænke mig at programmere små programmer, og det skal helst ikke være for svært. Og hvis der er nogle gode bøger, manualer eller videoer som i kender der kan hjælpe, som er let at forstå, hvad hedder de så?
Hejsa.
Der er mange forskellige sprog at programmere i. Nogle af de mest omtalte er ASP(af forskellige arter) og PHP. ASP og PHP kan præcis de samme ting, det er bare forskellige måder at skrive koderne på.
Jeg synes du skulle læse lidt om de forskellige sprog, og derefter vælge et sprog du kunne tænke dig.
Omkring at det skal være let osv. synes jeg er underordnet. Hvis du virkelig gerne vil lære Java, så læser du om Java og begynder at lege med det selv. Hvis det er PHP du hælder til, så programmere du i det og læser en masse artikler osv.
Bare husk en ting: Man lære ikke at køre bil i et teorilokale - det samme gælder for programmering, du lære ikke af at kigge på en masse guides. Du skal i gang og prøve nogle forskellige ting.
En god idé kunne være, at downloade nogle af de gratis scripts også derefter prøver at få dem til at virke. Prøve at fjerne nogle ting og se hvad det giver af fejl osv.
Debugging er en af de ting du lære aller mest af, fordi du skal til at læse ind i koden i stedet for bare at skrive det, som en eller anden robot der kan det uden ad :-)
Til sidst vil jeg anbefale siden:
http://www.exp.dk hvor du kan få hjælp med alt IT og Programmering i stor stil.
Held og lykke med det :-)