Problem med simpel Java

Tags:    java

Fold kodeboks ind/udJava kode 

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,

Din logik til at teste lige eller ulige er fin nok. I stedet kunne du måske bare skrive:

Du ved jo at hvis tallet ikke er lige, må det være ulige.

Men der hvor jeg gætter på din fejl er ved din if-sætning i main. Du mangler en parantes.

Hov, du har da en fejl mere kan jeg se :)

Linje 21 skal der bare stå "tal", ikke "int tal". Du vil jo gerne bruge den integer fra linje 19.

Derudover vil java sikkert gerne have at din lige_ulige(int tal) rent faktisk garanterer at returnerer noget. Derfor skal du lige sætte en "return false" mellem linje 14 og 15.

Du skal kun skrive "int", "long" osv. når du definerer variablet. Når du kalder funktionen skal du bare skrive

I øvrigt kan du simplificere din funktion endnu mere ved blot at sige

Har rettet det, men den siger at der er fejl. Har udkommenteret hvor der er fejl.

Tak!

Vil desuden gerne vide hvordan i lærte Java? Er der evt. en bog eller hjemmeside i kan anbefale? Er igang med Henrik Kressners Java - Grundbog i programmering, men synes at jeg skal tænke ret meget over tingene og google mig frem til hvordan man gør.

Tak på forhånd!

Tak!

Vil desuden gerne vide hvordan i lærte Java? Er der evt. en bog eller hjemmeside i kan anbefale? Er igang med Henrik Kressners Java - Grundbog i programmering, men synes at jeg skal tænke ret meget over tingene og google mig frem til hvordan man gør.

Tak på forhånd!
Jeg kan anbefale Bogen "Java How To Program" af Deitel og Deitel. Bogen er dog på engelsk, men kommer igennem alle væsentlige emner indenfor Java.

Jeg kan desuden anbefale min egen serie her på udvikleren.dk, som dog ikke er færdig endnu, men den har dog 11 dele, som er nok til begynderen. Den første del finder du her - Java Programmering 1. Del

Skal nok tjekke din serie ud, der er intet bedre, end når folk deler deres viden med mig!

t