Ændring ved brugers opløsning

Tags:    java

Jeg sidder og vil lave et javescript, som kan ændre om der er en scrollbar eller ej i browservinduet i henhold til brugerens opløsning:

Som udgangspunkt ser mit script sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har midlertidig to problemer idet mit kendskab til dette skrækker sig til logikken.
Den øverste værdi gælder kun når opløsningen præcis er 1024x768, men hvordan definerer men det så det gælder alle opløsninger herunder?

Mit andet problem er, at jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal definere værdien. Er det noget med scrollbar=No? Og hvilket værdi kan fremtvinge dette (altås hvad skal der stå foran)?

Tak

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sidder og vil lave et javescript, som kan ændre om der er en scrollbar eller ej i browservinduet i henhold til brugerens opløsning:

Som udgangspunkt ser mit script sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har midlertidig to problemer idet mit kendskab til dette skrækker sig til logikken.
Den øverste værdi gælder kun når opløsningen præcis er 1024x768, men hvordan definerer men det så det gælder alle opløsninger herunder?

Mit andet problem er, at jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal definere værdien. Er det noget med scrollbar=No? Og hvilket værdi kan fremtvinge dette (altås hvad skal der stå foran)?

Tak

Du bør poste javascript spørgsmål i HTML/CSS forummet, da der er forskel på java og javascript, men umiddelbart ville jeg mene denne kode kunne gøre det:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil vil give opløsninger over 1024x768 en scrollbar kan du tilføje:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette script fjerner scrollbarerne i tilfælde af at opløsningen er 1024x768 eller mindre...

- Mads

Umiddelbart kan jeg ikke få det til at fungere efter hensigten.

Jeg kan dog godt få browseren til at reagere, hvis jeg skriver det som en ren CSS komando, men det skal være afhængig af brugerens opløsning.

Jeg beklager, at jeg smed tråden i det forkerte underforum.

Forslag til hvorfor det ikke virker?

Tak

t