@Theis... bruttolønnen dækker bare ikke alle udgifter en virksomhed har på dig. Du glemmer som tidligere nævnt, bl.a. forsikringer, frokostordning og hvad man ellers kan få af ting betalt på firmaets regning. Så bare at dividere bruttoløn ud, synes jeg ikke retfærdiggør udregning af timeløn.
160,33 timer / ca. 22 arbejdsdage pr. måned = ca. 7,3 timer pr. dag. 7,3 timer x 5 arbejdsdage = 36,4 timer pr. uge. Så mine beregninger er rigtige nok. Eller mener du at man får 34.000,- for 37 timer?
Ja, det er uvirkeligt at få 550,- som studerende. Men det er også uvirkeligt at få en månedsløn på 34.000,- som studerende. Med mindre man arbejder 37 timer om ugen.
Hvis Netcompany giver 180,- / timen for studerende, så er de meget flotte af sig. Mindstelønnen i Danmark er ca. 100,- for dem over 18 år, og mindre for dem under 18 år. Så Netcompany giver næsten det dobbelte i løn.
At være selvstændig, og skulle betale alle udgifter selv er en HELT anden boldgade, end hvad du blot kan se på lønsedlen.
...
For Nicky drejer det sig om hvilken løn vil man have når måneden er omme og hvor mange timer kan man lægge om ugen: f.eks. hvis jeg vil have 3000,- ekstra om måneden før skat, og kan lægge 4 timer ekstra om ugen, får jeg en timeløn på 187,50 kr.
...
og ja, løn, skat, moms er nogle velsmurte maskiner.
Indlæg senest redigeret d. 15.01.2012 09:50 af Bruger #10216