Dynamisk data i en JList...

Tags:    java

Hej igen...

Jeg har en JList som indeholder en maengde Strings fra min database...
Jeg har nu lavet en JButton som naar trykkes, fjerne den markede data fra min database... (det virker godt nok).. men nu mangler jeg at faa den markerede string fjernet fra JList'en...
Er der nogen der har en ide til hvordan jeg skal klare dette?

Jeg saa en som havde lavet noget i still med dette.. men jeg kan ikke lige finde ud af at hvordan jeg skal faa den lavet mutable..
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg haaber en eller anden har et godt bud .. paa forhaand tak!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej igen...

Jeg har en JList som indeholder en maengde Strings fra min database...
Jeg har nu lavet en JButton som naar trykkes, fjerne den markede data fra min database... (det virker godt nok).. men nu mangler jeg at faa den markerede string fjernet fra JList'en...
Er der nogen der har en ide til hvordan jeg skal klare dette?

Jeg saa en som havde lavet noget i still med dette.. men jeg kan ikke lige finde ud af at hvordan jeg skal faa den lavet mutable..
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg haaber en eller anden har et godt bud .. paa forhaand tak!

man bruger [ pre ] og [ / pre ] (uden mellemrum):) Du kan da bare gøre sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Fold kodeboks ind/udKode 

det er er det som min delete JButton laver ...

Jeg har nu indsat din kode jList1.remove(jList1.getSelectedIndex()); og den compiler det ogsaa fint nok... men den fjerner ikke listen ... skal jeg ikke paa en eller anden maade opdatere listen naar jeg har fjernet dataen?

Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Fold kodeboks ind/udKode 

det er er det som min delete JButton laver ...

Jeg har nu indsat din kode jList1.remove(jList1.getSelectedIndex()); og den compiler det ogsaa fint nok... men den fjerner ikke listen ... skal jeg ikke paa en eller anden maade opdatere listen naar jeg har fjernet dataen?

Hvis hele listen skal kan du så ikke bare fjerne den med getContentPane().remove(jList1); ?

Hilsen Mathias

Jeg er ikke ude paa at fjerne hele listen .. kun den markerede del...

Grunden til at jeg ikke kunne bruge dit eksempel fra for var at jeg ikke havde gemt mit data i en DefaultListModel med i stedet i en ArrayList...

Dataen er nu gemt i en DefaultListModel og jeg kan godt fjerne elementet fra JList'en naar jeg bruger min delete knap!
Det eneste problem er nu bare at elementet ikke forsvinder i min Jlist inden jeg har haft det minimeret.... Hvad skal jeg kalde for at faa dette til at virke? ....

her er min deleteButton som den ser ud nu ..

Fold kodeboks ind/udKode 

PLEASE!!!

er der ikke bare EN derude som har et eller andet vildt gæt på hvad der er i vejen ... er klar på at prøve det ...

Nå... Jeg løste det selv nu... så jeg må vel give mig selv de point...

Hvad var så løsningen??

Det kunne jo være interessant for andre end dig selv :)

Hvad var så løsningen??

Det kunne jo være interessant for andre end dig selv :)

Jamen jeg havde bare ikke lige forstået conceptet med at bruge en Data Model .. i dette tilfælde har jeg brugt DefaultListModel... det gjorde ligepludslig det hele meget nemmere :D...

t