MySQL connect i JAVA?

Tags:    java

Hey nogle der kan give eksempel på hvorledes jeg kan connecte til min MySQL database i JAVA? Har prøvet med den metode man bruger i PHP, men kan ikke rigtigt få det til at virker :P

<?

$db_host = "localhost";
$db_username = "username";
$db_password = "password";
$db_name = "name";

$lolda = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE id = '139') or die(mysql_error());

while($r=mysql_fetch_array($lolda)) {

$name = $r[name];
$nick = $r[nick];
$status = $r[status];

}
?>

Men det ser ikke ud til at virke! :P Det skal jo gøres i JAVA, og gør jeg det, så kommer den med 2100304230 fejl!!! PLEASE HELp!!!

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er alt sammen meget flot, men det jeg har brug for, er at kunne give mine "hentede data" nogle værdier. Som fx

$lolda = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE id = '139') or die(mysql_error());

//Her siger jeg at 'wow' er det samme som den data fra min tabel der hedder 'name'
String wow = $r[name];

//Her siger jeg at 'agga' er det samme som den data fra min tabel der hedder 'nick'
String agga = $r[nick];

//Her siger jeg at 'neger' er det samme som den data fra min tabel der hedder 'status'
String neger = $r[status];

}

og så kan jeg derefter sige fx:

g.drawString(agga + "hedder" + wow + "og er" + status"!", 744, 595);

Hvorefter den retunere de data jeg har hentet fra min MySQL database.
Så mangler stadig hjælp tak!!! :/

[Redigeret d. 25/05-05 07:22:40 af JAVE Apprintice]

Prøv dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

[Redigeret d. 25/05-05 08:29:38 af Mathias Knudsen]

Mange tak, men nu hvor jeg har connected til mine MySQL database, hvorledes henter jeg så mine data? I php kan det se således ud:

$name = $r[name];
$nick = $r[nick];
$status = $r[status];

}

Via et resultset:

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/sql/ResultSet.html

Og så er det ellers bare

Fold kodeboks ind/udKode 

hmmm... meget optimistisk at gøre det på samme måde. For det første skal du bruge JDBC til at oprette en forbindelse til en database, og det skal sættes op i dine .java klasser. Så skal din maskine sættes op til at bruge JDBC/ODBC bridge. Når det hele så er compileret skulle det virke. Kig eventuelt på SUN's hjemmeside for eksempler i JAVA....

Hvis du mener JavaScript, så skal du ind i et andet forum, som der også står på siden når du opretter et forumindlæg, disse to sprog er så langt fra hinanden som de kan komme....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Der er en god guide til database-forbindelse her: http://javabog.dk/OOP/kapitel20.jsp Den er godt nok ikke til mysql, men du kan nok bruge den alligevel:)

Hilsen Mathias

1) Importer sql og evt util (Date osv)

import java.sql.*;
import java.util.*;

2) Lav et connection object

Connection conn = null;

3) Load driveren (din mysql jar) til din jdbc brug

try {
Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance();
} catch (Exception ex) {
ex.printStackTrace();
System.exit(-1);
}

4) Lav en connection

conn = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/din_mysql_database?user=din_bruger&password=dit_password&autoReconnect=true");

5) Brug den (slå syntaxen op)

6) Husk at lukke den igen, evt i en finally block så der altid bliver lukket.

Mange tak, men nu hvor jeg har connected til mine MySQL database, hvorledes henter jeg så mine data? I php kan det se således ud:

$name = $r[name];
$nick = $r[nick];
$status = $r[status];

}

Det er alt sammen meget flot, men det jeg har brug for, er at kunne give mine "hentede data" nogle værdier. Som fx

//Her siger jeg at 'wow' er det samme som den data fra min tabel der hedder 'name'
String wow = $r[name];

//Her siger jeg at 'agga' er det samme som den data fra min tabel der hedder 'nick'
String agga = $r[nick];

//Her siger jeg at 'neger' er det samme som den data fra min tabel der hedder 'status'
String neger = $r[status];

}

og så kan jeg derefter sige fx:

g.drawString(agga + "hedder" + wow + "og er" + status"!", 744, 595);

Hvorefter den retunere de data jeg har hentet fra min MySQL database.
Så mangler stadig hjælp tak!!! :/

[Redigeret d. 25/05-05 07:22:40 af JAVE Apprintice]

Sådan! tak for hjælpen! :)

hmm... ved ikke om i har overskud til at hjælpe mig mere, men er lidt lost. :/ Hvordan kan jeg gøre dette med andet end String ? fx int? For skal nemlig også kunne hente "int" værdier ned fra min database! :D Hjælp :P

hmm... ved ikke om i har overskud til at hjælpe mig mere, men er lidt lost. :/ Hvordan kan jeg gøre dette med andet end String ? fx int? For skal nemlig også kunne hente "int" værdier ned fra min database! :D Hjælp :P

Bare brug getInt istedet for getString:)

Hilsen Mathias

t