Lagring af optil ca. 200 ord?

Tags:    java

Jeg sidder og er igang med at lave et mindre DVD biblotek og som arbejder sammen med en SQL database...
Jeg har saa en SQL tabel som holder styr paa ID, titel paa filmen, og det aarstal filmen var lavet...
Jeg vil nu ogsaa gerne have et resume (description) af filmen ...
Jeg kan vel ikke uden vidre gemme en string paa la os sige 2000 characters i en SQL database? kan jeg?
eller skulle jeg gemme det i en helt normal txt format?
Mit sporgsmaal er bare, hvordan kan man gemme en masse resume'er af film paa en smart maade?

Sorry den lidt forvirrede bogstaver, men jeg sidder ved et fransk tastatur :p

men paa forhaand tak!

Smox

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan sagtens gemme et felt på 2000 karakterer eller ord i en sql database, du skal bare ikke bruge varchar eller char, men derimod blob eller ntext (alt efter hvilken database du sidder med), du kan gemme hele bøger i en database, hvis du skulle have lyst, der er stort set ingen grænser for størrelsen af data du gemmer i en database, det er blot et spørgsmål om datatypen.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Jeg sidder og er igang med at lave et mindre DVD biblotek og som arbejder sammen med en SQL database...
Jeg har saa en SQL tabel som holder styr paa ID, titel paa filmen, og det aarstal filmen var lavet...
Jeg kan vel ikke uden vidre gemme en string paa la os sige 2000 characters i en SQL database? kan jeg?
Mit sporgsmaal er bare, hvordan kan man gemme en masse resume'er af film paa en smart maade?

men paa forhaand tak!

Smox

Er ikke sikker på at jeg forstår, men du kan finde de første 200 ord sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

men paa forhaand tak!

Smox

Ja et fransk tastatur er jo ik så godt på danske sider.
(Men mener da at man kan lave det om på ens pc med ens tastatur layout.)
Men kan desvære ik hjlæpe, men tror at det med at ligge det i databasen er det næmeste.

Du kan sagtens gemme et felt på 2000 karakterer eller ord i en sql database, du skal bare ikke bruge varchar eller char, men derimod blob eller ntext (alt efter hvilken database du sidder med), du kan gemme hele bøger i en database, hvis du skulle have lyst, der er stort set ingen grænser for størrelsen af data du gemmer i en database, det er blot et spørgsmål om datatypen.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Okay det vidste jeg ikke at jeg kunne ... men efter at du sagde det har jeg nu undersøgt at og bare smit hele teksten ind i et database felt...
tak fo hjælpen .. du får pointende

t