Hej udviklere!
Jeg er ved at skrive et program der modtager en konstant strøm af data - lille men vedvarende (nogle bytes i sekundet). Denne data vil jeg sende til en server der har til opgave at "processe" disse data. Mit spørgsmål til jer er først og fremmest: hvordan skal jeg gøre det? Jeg har allerede implementeret et forholdsvist stabilt IP og Socket library (tak Robert Larsen og MSDN) som har funtionalitet til at sende og modtage data. Men
hvornår skal jeg sende data fra klienten? Så snart den modtager et par bytes, så sende dem afsted eller skal jeg hobe dem op og sende pakker med data i et givent interval? Hvad er fordelene og ulemperne ved hver respektive fremgangsmåde?
Et bonus spørgsmål som jeg har tænkt over, er hvilket design pattern jeg skal bruge. Jeg har som sagt en klasse der modtager noget data af en method
#append. Jeg har overvejet (da jeg kommer fra JavaScript) at implementere noget callback funktionalitet hvor en klasse nedarver fra en Listener klasse og implementerer en virtuel funktion, men jeg har også bare overvejet at bruge function pointers. En anden tilgang kunne være at implementere socket kaldende direkte i den klasse der modtager data'en - men det vil jeg helst undgå da dette ville være et ret stort tab af generalitet og ville genere min modul-stræbende hjerne.
Any ideas?
Indlæg senest redigeret d. 02.01.2012 14:51 af Bruger #11328