Funktionen fopen() fungerer ikke

Tags:    php

Hej Udviklere

Som overskriften siger kan jeg ikke få fopen() til at fungere, og jeg kan virkelig ikke se noget i vejen med denne kodestump:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har sat permission til 777 i cache mappen, så det burde heller ikke være problemet.

Håber I kan hjlpe mig med at løse dette mysterium!

9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså den siger jo at du ikke har angivet en rigtig sti, er du sikker på den peger det rigtige sted hen? Husk på at når du ikke laver en / foran er den relativ.

Permissions er ikke et problem, så havde den brokket sig over det. Hvis det er index.php der kalder den, med nuværende position, ser det ud til at være rigtigt, har du tjekket filerne for stave fejl etc.

Hvis du bruger absolut, er det fra hvor din server har sin root.

Hvad får du af fejlmeldinger?

Overvej om du har brug for fopen. file_put_contents er meget nemmere i de fleste tilfælde :)

Fejl:

Warning: fopen(cache/file.cache) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/anvo.dk/public_html/projekter/beta/filer/functions/twitter/index.php on line 32

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/sites/anvo.dk/public_html/projekter/beta/filer/functions/twitter/index.php on line 33

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/sites/anvo.dk/public_html/projekter/beta/filer/functions/twitter/index.php on line 37

index.php ligger som du kan se i twitter mappen.

I twitter mappen ligger så mappen cache med full write/read/exe permissions.

Jeg har prøvet at sætte $cPath til både 'cache/file.cache' og '/cache/file.cache'.

Det løser stadig ingenting.

Damn, det var mig der ikke tænkte mig om.. Tror jeg, for når jeg går direkte ind i filen er der ingen fejl, men den er inkluderet i en anden fil der ligger i mappen public_html.

Tak skal du have for hjælpen! ;)

Indlæg senest redigeret d. 29.12.2011 22:25 af Bruger #8884
No problemo, det er typisk sådan nogle fejl man kan bruge timer på at kløjs i, kender det alt for godt.

Du kan også sikre dig at mappen findes før du læser/skriver i den.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 30.12.2011 13:30 af Bruger #10216
t