Problemer med at finde drev og root folder

Tags:    java

<< < 12 > >>
User
Bruger #506 @ 18.04.05 12:53
Hej

Jeg har prøve at finde svar i lidt forskellige fora - og nu prøver jeg her.

Jeg har behov for at lave en applet som kan browse i en klients mapper for at udpege hvor der skal gemmes en fil. Jeg har løst problemet med at vise mapper med java.io.Files, men jeg har stadig problemer med at finde ud af, hvilke drev(windows) eller root lib.(unix, eller hvad de nu kalder dem.).

Jeg ønsker at mine appletter skal kunne bruges via microsoft VM, hvorfor jeg er nødt til at kompilere til java 1.1. Dette gør at jeg ikke kan bruge listRoots(). Er der nogle som har ideer til hvordan man kan løse problemet?

Rasmus

12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Problemet er, at den læser på drevet for at finde ud af om det findes, det er også fint, det er bare ikke så godt, hvis der ikke er en disk i A:, så skriver windows, at den ikke kan finde disken. Er der noget man kan gøre for at udngå dette?

Udskift:
Fold kodeboks ind/udKode 

med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det gør ikke nogen forskel... I hvert fald ikke på min computer....

Hilsen Mathias

User
Bruger #506 @ 23.04.05 15:07
Problemet er, at den læser på drevet for at finde ud af om det findes, det er også fint, det er bare ikke så godt, hvis der ikke er en disk i A:, så skriver windows, at den ikke kan finde disken. Er der noget man kan gøre for at udngå dette?

Udskift:
Fold kodeboks ind/udKode 

med:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det gør ikke nogen forskel... I hvert fald ikke på min computer....

Hilsen Mathias

Desværre heller ikke på min, har fundet en anden løsning med .awt.FileDialog. Tak for forsøget.

<< < 12 > >>
t