problem med log ud function

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg har kigge på den her og skrive det samme da jeg ikke er helt sikker på nogle ting osv. men jeg skal have lavet en log ud function hvordan gøre jeg det?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

altså det er sådan man bliver login så bliver man sendt over til logind.php så ser om det passer sammen og hvis det gøre så bliver den sendt over til ????.dk/bruger/index.php men så er det sådan at når man logger ud igen så skal den bare gå tilbage til start siden :) hvordan gøre jeg det overhovedet?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal bruge session_destroy(), for at ødelægge alle dine sessioner.
herefter kan du f.eks. bruger header("Location: http://www.mitdomæne.dk/index.php"); til at gå til din startside (hvis denne da er index.php).

er det nødvendigt at slette 'sessions' cookien, eller hvad den hedder, når man ødelægger alle sessioner. Tiden løber jo ud autoamtisk, når sessionen slettes, eller brugeren lukker sin browser?

Tjah jeg vil henvise til php.net (http://php.net/manual/en/function.session-destroy.php):
In order to kill the session altogether, like to log the user out, the session id must also be unset. If a cookie is used to propagate the session id (default behavior), then the session cookie must be deleted.

Så jeg vil ikke anbefalde ikke at gøre det, det er det mest pragmatiske og den helt korrekte måde at gøre det på, og det tager hverken mange linjer kode eller sætter effektiviteten af din kode ned, så ser ingen grund til ikke at implementere det således.

Indlæg senest redigeret d. 28.12.2011 19:39 af Bruger #12408
Takker mange gerne for hjælpen Martin :) jeg kun virkelig ikke lige for det til at virker :) og takker mange gerne! :D

Det er også en god ide at slette sessions cookien på brugerens computer. Generelt når man logger folk ud er der 4 ting der skal gøres. 1 Find sessions'en 2. Slet sessions variabler 3. Slet session cookie (gøres ved at sætte den til at være udløbet) 4. Slet session.

Så istedet vil jeg foreslå at du gør dette, dette er lidt mere pragmatisk og sletter det hele på en god måde.

er det nødvendigt at slette 'sessions' cookien, eller hvad den hedder, når man ødelægger alle sessioner. Tiden løber jo ud autoamtisk, når sessionen slettes, eller brugeren lukker sin browser?

Helt simpel metode:

Nemmere kan det ikke gøres hvis du bruger sessions, og smider oplysningerne igennem databasen og ned i en session. Ellers kan du prøve med

t