bot - påvirkning af poll/meningsmåling

Tags:    bot poll

Hej.

Sidder og kigger på muligheden for at lave en bot de kan påvirke resultater i en poll/meningsmåling.

Idé'en er ikke at påvirke hvilken som helst poll, men, måske mere dem man har interesse i at påvirke.

Spørgsmålet er, hvordan kommer jeg igang med det?
Jeg har taget interesse i en meningsmåling som jeg syntes kunne være sjov at påvirke på foxnews.com, men, hvad skal jeg gøre for at lave sådan en bot?

Link til meningsmåling er her:
http://www.foxnews.com/opinion/2011/10/19/should-people-be-allowed-to-keep-exotic-animals-as-house-pets/

Og jeg har prøvet med flg. I wget:
wget --post-data 'name=PDI_answer5596869' http://www.foxnews.com/opinion/2011/10/19/should-people-be-allowed-to-keep-exotic-animals-as-house-pets/ -output *.txt

Spørgsmålet er, om jeg skal ændre PDI_answer5596869 til et tal højere hver gang jeg vil klikke?

Har overvejet at smide det hele ind i et php script, der køre en passthru() med en wget i, også smide en counter i, så den ændre sig hver gang man køre scriptet, så tallet køre plus en op osv, hvis det er det der skal til? For syntes ikke at tallet ændre sig med mindre jeg køre et nyt tal hver gang.

Også eventuelt sætte scriptet til at køre i en crontab -e hver halve time, hver dag.

-------------
Et andet spørgsmål, er der overhovet noget man kan gøre lovgivnings messigt hvis en person vælger at påvirke en meningsmåling?

Mvh. Danni.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, der er som sådan ikke noget man kan gøre lovgivnings-mæssigt, det er op til ens egen moral.
Det værste der kan ske, er at meningsmålingen bliver vurderet som ugyldig, og fjernet - som ofte sker når folk manipulerer med sådanne målinger.

Hej Lars.

Tænkte jeg godt, men, så heller at den bliver gjort ugyldig og fjernet end det skader fx. I dette tilfælde dyre hobbyen.

Det kunne godt se ud som om at PDI_answer5596869 nummeret er forkert egentligt.. Godt jeg ikke har kørt den i en lykke endnu :P

Indlæg senest redigeret d. 25.12.2011 01:26 af Bruger #15611
Synes du bør overveje at slette indlægget.
- Jeg støtter i hvert fald ikke op om ulovligheder!

Synes du bør overveje at slette indlægget.
- Jeg støtter i hvert fald ikke op om ulovligheder!

I det eksempel som bliver brugt her, er det ikke ulovligt.

t