JAVA IDE

Tags:    java

Sig velkommen til en novice :-)

Jeg aner ikke hvron det med points kører, så jeg prøver at udlove nogen og se om den går....

Når men det korte af det lange.

Jeg er gået igang med at genopfriske mit java - og det er vidst så længe siden at det begynder helt fra bunden... Det er såmænd ok og det er jo sjovt at skrive Strings baglæns og lave små bolde der hopper rundt på en skærm....

Men argh og ()/"#)= netbeans fucker op.

pt craser den hvergang jeg går igang med at kompile et program . som kørte fint for blot en time siden. ja og generelt syntes jeg ikke at det ligefrem er stabilt.

Så er der nogen der har et bud på et godt, stabilt og brugervenligt IDE ?
Jeg vil gerne har en grafisk ting til at lave swing i, men eftersom det jo ikke ligefrem er nogen store programmer jeg skal lave / laver er der ikke behov for en kæmpe pakke udviklingsværktøjer.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
efter at have geninstalleret og slette alle tidligere "settings" tjah så virker lortet jo ....

Jeg har da også fået hentet eclipse... men jeg syntes jeg læste noget om at den var besværligt at sætte op til den grafiske del...

ja og så fik jeg jo netbeans til at virke, hvor længe det er så det store spørgsmål...

Jeg kender ikke ret meget til Java, men jeg synes at NetBeams og Eclipse er dem der oftest bliver nævnt sammen med Java.

Jeg kender ikke ret meget til Java, men jeg synes at NetBeams og Eclipse er dem der oftest bliver nævnt sammen med Java.

1) Eclipse er et stabilt IDE med en masse produktivitets fremmende features.

2) Eclipse er en IDE der understøtter programmering i andre programmeringssprog end Java - eksempelvis PHP.

3) Eclipse kan benyttes med en masse (gratis) plugins så man nemt og smertefrit kan arbejde med web-server og applikations servere.

4) Der findes en hel del artikler, tutorial omkring Eclipse.

5) Mig bekendt findes der også plugins der får Eclipse til at understøtte drag and drop af Swing componenter (buttons, labels) m.m. Mindes svagt at der er et sådan projekt?

t