Kan ikke komme videre efter while loop

Tags:    java

Hejsa

Jeg vil gerne gemme tal fra tasturet i en ArrayList og for at teste lavede jeg en print til sidst. Desværre kommer programmet aldrig til den.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør galt

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 21.12.2011 10:13 af Bruger #16948
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uden at have testet, så tror jeg ikke at du kan stoppe efter enter, for der kan jo komme flere tal efterfølgende. Prøv at lukke stanard in, ved at trykke <ctrl>+z efter enter.

Det virkede - og den snuppede så resten af koden.

Men det må da kunne lade sig gøre automatisk. Jeg leger lidt videre.

Tak for hjælpen :-)

Jeg har lavet en lille kodestump der ikke er testet, den skal muligvis rettes til. Jeg har også lavet kommentarer til den.

Den bruger en anden tilgang, da den bliver ved at køre på baggrund af en bool, og så checker den for inputs via if sætninger.

Tak for forslaget :-)
Jeg var nødt til at lave lidt om for at få det til at køre, men grundideen skulle være den samme. Desværre ser det ud til, at den ikke kommer forbi hasNextInt.
Som du kan se i koden har jeg tilføjet et par tjek for at se hvor i koden programmet har været og ved indtastningen "1 2 3 4" giver den følgende tilbagemelding " 1 1"

Det vil sige at den har været 2 gange i hasNextInt på 4 tal, men aldrig kommer videre?

Jeg tror jeg bliver nødt til at prøve en helt anden tilgang. Jeg smider lige en besked herinde´når noget lykkedes - men forslag modtages selvfølgelig stadig gerne :-)

[red]
Nu var der noget der lykkedes.
Jeg kan ikke få den til at modtage et tilfældigt antal numre uden en angivelse af hvornår den skal stoppe, men det her fungerer da.
Takker endnu en gang for forslagene :-)

Indlæg senest redigeret d. 21.12.2011 22:22 af Bruger #16948
Her er et lille hurtigt forslag til, hvordan jeg nok ville gøre :)

Man kunne også benytte sig af en string og bruge nextLine, i stedet for nextInt, og på denne måde kunne man komme ud af programmet igen, når brugeren tastede exit i stedet for at brugeren skal taste 0 for at komme ud af programmet.

Men, ikke at kunne skrive '0' i en talrække må da kaldes lidt af en regression.

Det var jo bare lige et hurtigt udkast :P

Som jeg også nævnte skulle man nok snare, benytte sig af nextLine i stedet for nextInt, og så modtage en string. Tjekke om denne string er "exit" hvis den er det, så break ud af løkken, ellers så konverter stringen til en int, og sæt så denne ind i listen.

t