Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
B, G eller N og hvordan får jeg det til at virke
Tags:
netvaerk
linux
ubuntu
tdc
Bruger #16936
@ 16.12.11 17:11
3
Hej.
Jeg har fået en router fra TDC via noget de kalder Homebox adsl.
Dette virker fint nok, men når jeg vil forbindes til det trådløse internet skal routeren stå minimum 1 meter fra computeren ellers vil den ikke forbinde - til trods for at signalet fra "sin plads på væggen" og til min computer (max 3 meter) er på 100 %.
Jeg har kigget på diverse indstillinger på routeren og har også skiftet kanal, som nogle herpå Eksperten foreslog en anden i et andet spm.
Der står i vejledningen at man afhængig af hvilken enhed ens netkort kører, kan sætte routeren fast til kun at benytte b, g eller N. Som standard er den konfigureret til at køre på alle slags.
Nu er mit spørgsmål om hvordan jeg indstiller mit netkort til at køre N (om man kan det) og hvad hulen informationerne betyder på mit netkort.
På pakken til min computer står følgende:
Packard Bell integrated 802,11b/g/Draft-N WLAN
Så vidt jeg har læst mig frem til og forstået, er typen N det hurtigste man kan køre i trådløst. Men hvad betyder Draft-N helt præcist?
Og kan det med at routeren som standard konfiguration benytter alle 3 slags enheder have indflydelse på mit første problem, at computeren ikke vil forbinde sig trådløst med mindre routeren står under 1 meter fra?
Har læst en masse guides (inkl. TDC's) men syntes ikke jeg er blevet klogere. Håber I kan hjælpe mig fremad.
På forhånd tak for hjælpen og god jul til jer.
2
svar postet i denne tråd vises herunder
1
indlæg har modtaget i alt
1
Sorter efter dato
1
Bruger #4487
@ 16.12.11 17:27
2
1.384
Har du prøvet at kontakte TDC også?
Indlæg senest redigeret d.
16.12.2011 17:27
af Bruger #4487
0
Bruger #16936
@ 16.12.11 17:14
3
Har spurgt på Eksperten.dk ->
http://www.eksperten.dk/spm/953413
Fornemmer bare ikke at de rigtige svar kommer ud af sprøjten af kyndige mennesker, måske kan I hjælpe mig?
Det er Ubuntu styresystem Desktop mode ..
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags