@Brian >
Jeg er ikke uenig med dig, men efter min mening er der en forskel.
Nemlig at hvis man som ny bruger og udvikler er herinde og man får 200minus karma, så kan man godt blive demotiveret og tage det som et personligt angreb og ligeså meget fordi man ved så er kampen om at vise man har lært af det nu så meget sværere. For med minus 100 eller minus 50 forstår personen det nok stadig og vil ændre på dette ved at lære, fremfor denne nye udvikler måske siger de er allesammen bare imod mig og forlader sitet uden at lære noget. Dette er ikke hvad vi ønsker, og hvis man får 200 minus så kan turen tilbage være lang hvis man afgiver en masse svar, men lige netop dit svar ikke stemmes op fordi der er andre der har fået positiv karma og mange måske ikke vil stemme dig op hvis du har minus 200.
Derimod til et max for plus-karma..
Der er der ikke umiddelbart nogle negative konsekvenser, da jeg ville mene at hvis man er dygtig nok til at få 500+ i karma så er man også en lille smule professionel. Dermed sagt så håber og tror jeg ikke at man bliver fornem med næsen i sky af 1000 karma og mener man er bedre end alle andre. Dette er den eneste potentielt negative konsekvens af virkelig høj karma, men mener at klap på skulderen skal man ikke holde igen med (så længe personen ikke bliver "overmodig"), men hvis alle kommer og siger du er en idiot og det modsatte kan det godt være en meget værre konsekvens.
Men hey, det er bare min mening