Bedømmelse af database class

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej udviklere,
Jeg har i lang tid været væk fra programmering og udvikling, men fik i dag lyst til at starte igen :)
Jeg er begyndt på en såkaldt "toolbox", en class hvor jeg vil have en masse nyttige funktioner til brug i fremtidige projekter.
Jeg vil gerne vide om der er noget jeg kan optimere og gøre bedre/hurtigere.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Min toolbox class:

Jeg ville også gerne vide om der var noget i synes jeg skulle tilføje til min "toolbox"

14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 31 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan godt se hvad i mener, og jeg vil tænke lidt over det til i morgen.
Men tak for alle svarene!

Mange tak for de fejl du har fundet :=). Efter min første post havde jeg rettet lidt i den, og havde fikset den med return($value), og saniteret inputtet i where og whereOr.

Men jeg synes ikke at min whereOr er forkert. Jeg tænker lidt på den som

men det er ærlig talt lang tid siden jeg rigtig har arbejdet med PHP og sql, så det kan godt være at det ikke er sådan den "skal" være.

Og igen mange tak for alle fejlene du har fundet, som jeg nu har rettet eller ændret lidt på. Specielt det med at have exit i klassen, var meget unødvendigt, men en hurtigt løsning jeg lavede i første version :)

Indlæg senest redigeret d. 17.12.2011 11:26 af Bruger #14700
skal metoder ikke deklareres på følgende måde: minMetode i stedet for min_metode ? eller er det kun i java at det er standard?

Mange tak for de gode svar, jeg har ændret mine == til === da det simpelthen var en skrivefejl. Og så har jeg også fundet ud af hvordan jeg vil skrive mine strings, om jeg vil bruge 'Blah'.$var eller "blah $var" osv.
Jeg har ændret mine $row osv til $field. I har hjulpet mig rigtig meget med at se de små fejl som jeg har haft efter min pause.
Her er den endelige kode, hvis i har lyst til at se på den:

class.database.php

class.toolbox.php

Og en usage.php, som viser hvordan jeg bruger database klassen:

<< < 12 > >>
t