Nemmeste måde at lave et forum?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej alle.

Jeg har to spørgsmål - hvordan laver jeg nemmest et forum på min hjemmeside, meget ala. udvikleren.dk - SKAL jeg bruge PHP? Kan jeg ikke bruge HTML&CSS ?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du downloader et færdigt bliver ik meget nemmere
evt PHPbb

hvis du vil lave det selv så skal du bruge PHP/ASP eller andet ja :)

Jeg vil meget gerne undgå PHP :-)

Og lave et forum fra bunden er ikke en lille opgave, men dog er det en god udfording, hvis du gerne vil lære at programmere til web. Mit bud vil sige at du skal bruge PHP, da du formentlig skal snakke med serveren og din database.

Du behøver dog ikke bruge PHP, men kan også bruge ASP.NET, men det er lidt op til hvor du har din server.

Du kan også prøve at kigge på - http://www.phpbb.com/, som er et open source forum, der er nemt at installerer. Du kan også kigge på Wordpress, men dette er nok mere en blog end et forum :)

Hvis der absolute skal downloades et CMS system, så kig på PHP Fusion som er et forum-baseret CMS system. Gratis, og let at sætte op. Men jeg ville råde til at du som @Martin beskriver, bruger PHP eller ASP.NET afhængig af hvor du har din server :).

Hvis der absolute skal downloades et CMS system, så kig på PHP Fusion som er et forum-baseret CMS system. Gratis, og let at sætte op. Men jeg ville råde til at du som @Martin beskriver, bruger PHP eller ASP.NET afhængig af hvor du har din server :).

off topic: bare lige hvis du ik var klar over det så står S'et i CMS for system, så bare forkert ud at læse det :)

men du kommer ikke uden om at server side sprog hvis du vil lave et forum.
om du så downloader et CMS, Forum eller andet eller laver det selv er så op til dig og hvor meget tid du vil bruge på det. ik noget man lige laver på en weekend :)

men står ved mit bud: PHPbb. der kan du downloade nye skabeloner eller rette dem der nu følger med (via HTML og CSS, så slipper du for at lave noget med PHP)

Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 18:33 af Bruger #3427
Du kan ikke lave et forum kun ved at bruge HTML+CSS.

Tak for svaret drenge!

Kender i et sted hvor jeg kan få et gratis webhotel? Ligesom man kunne hos Frac.dk?
Altså bare et hvor domænet bliver hej123.frac.dk hej123.webbyen.dk og sådan? Bare for at teste det af :-)

Du kan installer en HTTP server og det du ellers skal bruge på din egen computer og teste det der.

Hvis du bare ønsker at teste det af først, så anskaf dig en local web server (localhost). Du kan f.eks. downloade en her (WampServer), som er nem at installerer og bruge. Den har endda PHPMyAdmin og MySQL inkluderet, så du også kan lege med databaser.

God jul

Indlæg slettet af skattemæssige årsager..

Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 19:33 af Bruger #16613
<< < 12 > >>
t