hvad gør cos og sin ??

Tags:    c++ c++ windows win32 api gui

Hvad gør cos() og sin() egentlig?

Hvad gør cos() og sin() egentlig?

---------------------------
hej... det er matematiske functioner, de tager et gradtal, eller et radian tal, som argument. Hvis du forestiller dig en cirkel med radius 1 og centrum i 0,0, giver cos(T) x-koordinatet til det punkt, der er skæringen mellem den linie der går gennem 0,0 og har vinkelen T med x-aksen. sin(T) giver y-koordinatet.

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Ikke noget alligevel ham ovenover beskrev det vist bedre...

Søren

[Redigeret d. 15/01-04 17:47:19 af Søren aka. TriOxid]

gradtal, eller et radian tal

hvordan vælger man om det skal være gradtal/radian tal?
Og hvad er et radian tal?:|

giver cos(T) x-koordinatet til det punkt, der er skæringen mellem den linie der går gennem 0,0 og har vinkelen T med x-aksen.

det punkt? er det et hvilket som helst punkt?
Så er der jo flere mulige punkter, er der ikke????

Jeg ville da sige at hvis man tog

cos(45) ville punktet da både kunne være x=0,5 y=-0,5(hvis det skal ligge på omkredsen) men også x=0,4 y=0,4(hvis det er kan ligge overalt)

Undskyld mig hvis jeg er lidt dum nogle steder, går kun i 7 klasse og vi har aldrig hørt om cos og sin

gradtal, eller et radian tal

hvordan vælger man om det skal være gradtal/radian tal?
Og hvad er et radian tal?:|

giver cos(T) x-koordinatet til det punkt, der er skæringen mellem den linie der går gennem 0,0 og har vinkelen T med x-aksen.
det punkt? er det et hvilket som helst punkt?
Så er der jo flere mulige punkter, er der ikke????

Jeg ville da sige at hvis man tog

cos(45) ville punktet da både kunne være x=0,5 y=-0,5(hvis det skal ligge på omkredsen) men også x=0,4 y=0,4(hvis det er kan ligge overalt)

Undskyld mig hvis jeg er lidt dum nogle steder, går kun i 7 klasse og vi har aldrig hørt om cos og sin

Det ville være lidt smartere at spørge din mattematiklære.

Ellers kan du prøve at læse lidt på det, og brug en lommeregner.

Mikl har lavet et fint lille eksempel, som også kan forklare dit spørgsmål om hvor på linjen punktet er: http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=177

-------------------------------------------
Geek by nature
Linux by choise
-------------------------------------------
---------Jesper aka Blackduck---------

t