Tags:
hjemmeside
Hej alle!
Jeg har lavet en hjemmeside til den studerende som hjælper med at holde styr på fraværsprocenterne.
I må meget gerne komme med noget konstruktivt kritik.
OBS: Vi opfordrer IKKE til at studerende skal pjække!
23 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
0
Okay, det har jeg aldrig hørt om - hvad årgang går du på?
Siden har fået en mindre overhaling nu - jeg opfordrer alle til at hoppe ind på den igen :-)
Går på herningsholms teknisk skole
0
Jeg bruger også Elevplan, og Easytools.
Jeg ville råde til at du laver et preload af billederne i din banner-sektion, så man kan se at billederne loader uden at man viser billederne. Så når alle billeder er færdigloadet, så kan de blive vist. For på den anden måde ser det ud til at hjemmesiden trækker utrolig meget når man har en lav forbindelse.
0
@Daniele er det du mener lidt alla et proxy design pattern, hvor man indsætter noget andet, f.eks. en gauge, indtil at billedet er færdig loadet?
0
Jeg synes ikke at redskabet er uundværligt for folk der går i gymnasiet, tvært i mod, så synes jeg det er dybt umoralsk af jer, i det, at man i realiteten, som studerende være til stede under alle lektioner, og derfor ikke har brug for at vide hvor mange lektioner man må "sove for længe".
Du skriver i dit indlæg bevidst ikke er for at få folk til at pjække, men i stedet for at oplyse folk om deres fraværsprocent, men HVORFOR skal folk bekymre sig om deres fraværsprocent?
- I gymnasiet er der mødepligt. Grænsen på 10% fravær (så vidt jeg ved) bør i min optik sænkes, fx til 2 eller 5 procent. Der er jo mulighed for at få sin fravær slettet, hvis den er "lovlig", dvs. at det er dokumenteret af en læge, fx ved sygdom.
Jeg synes det er flot hvis du vælger at forsøge at tjene penge på denne tjeneste, og så gøre det til en realitet.
Der er endda et review på app-store med følgende kommentar:
"Simpelt og enkelt kan du finde ud af hvor meget du kan tage fri !".
0
Hvis ikke i opfordre til pjæk, hvorfor står der så på jeres ene banner, "kan jeg tage fri?".
Jens Stigaard har fat i det rigtige, måske er jeres intentioner rigtige men det er ikke det folk ender med at bruge jeres app til.
0
@Martin
Ja sådan set, hvis jeg forstår dig ret. Jeg ville mene lidt ala det jeg har lavet:
linkDet er ikke helt optimeret, men gad ikke at gøre mere ved det. Banneret skulle først blive vist når det er loadet, men det failer lidt. Men princippet i det.
0
Der kan jo være et hav af grunde til man kommer for sent som ikke er "lovligt".
Fx hvis man bor langt fra sin institution og skal igennem 2-3 busser eller tog for at komme frem kan forsinkelser, og dårlige transportmidler der bryder sammen nemt foresage du kommer for sent og de fleste lærere godtager ikke 7 minutter forsinket fra 6 elever pga. en bus.
Og samme hvis man ønsker at GÅ til tiden har jeg oplevet at min lærer gav mig fravær fordi jeg ikke ville blive de 5 minutter mere end min time varede for han kunne fortælle færdigt, på trods af han er blevet informeret om at hvis jeg ikke når den bus så kommer jeg hjem til en station kl. 17.55 for så at skulle gå 7km hjem da sidste bus så ER kørt.
Så jeg forstår godt nogle kan bruge denne løsning til det rigtige formål
0
@Laurits > Offentlig transport som failer, ja, det sker en gang i mellem, men jeg kan stadigvæk ikke se sammenhængen, for det vil højst kunne tælles på en hånd hvor mange gange det vil ske årligt!
Og den med at du får fravær for ikke at være der de første eller sidste 5 minutter.. Arhh, såvidt jeg ved, så har de fleste systemer muligheden for at give 50% fravær for den lektion.
0
@Jens >
Skal ikke kunne sige om det kan det nu, men dengang jeg gik der var der ikke (eller også blev vi ikke informeret eller lærerne brugte det ikke).
Men med at det kan tælles på en hånd, så er jeg enig i langt de fleste tilfælde, men kan sige at mit eget det kunne ske rimeligt ofte og svært at ændre som elev når man tager den tidligste afgang der er og bruger omkring to timers transport (eller i nogle tilfælde mere) for at komme i skole og der så kommer forsinkelser. For det første føler man sig lidt "snydt" fordi man ikke kan gøre mere, plus man gerne vil holde styr på det fordi det sker rimeligt ofte.
Jeg skulle som sagt med 3 busser for at komme til min skole, og hvis en bus blev forsinket (hvilket den rimeligt ofte blev, både med afgang, men også undervejs) så har det betydning for den næste bus man skal nå. Som regel var bybussen ikke vildt forsinket og der er heller ikke så stort spænd imellem afgange, men de andre har det større betydning.
Gik så også i klasse med nogle byboer som brugte sådanne beregninger til at beregne om de kunne komme for sent med vilje, men der findes altså nogle derude som kunne have behovet uden at ville snyde.
0
Man kan vel også tage jagttegn og bruge det helt forkasteligt?
Det kommer vel an på hvad man bruger de redskaber til der er til rådighed.
Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 13:15 af Bruger #16909