Hvilket sprog efter PHP?

Tags:    php programmering

<< < 12 > >>
Jeg er en webmaster, og jeg er specielt god til PHP.
Jeg har studeret sproget i lang tid nu, så jeg vil gerne prøve noget nyt.
Hvilket sprog er bedste at lære, jeg har hørt om at C# skulle være et godt et, men jeg vil høre jeres anbefalinger.

P.S. Hader VB.NET

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et programmeringssprog er et værktøj, og det er nu nemmest at banke søm i med en hammer, så valget af programmeringssprog bør også falde på det, som løser en opgave bedst. Så hvad kunne du godt tænke dig at lave ?

JavaScript er et ret lækkert programmeringssprog, og eftersom flere og flere applikationer bliver flyttet til nettet, så bliver det også vigtigere og vigtigere, og med Node.js, kan man også programmere JavaScript til serversiden...så under alle omstændigheder ville jeg skynde mig at få lært JavaScript :-)

Jeg synes, C# er en god idé. Det minder relativt meget om PHP, så du vil sandsynligvis føle dig hjemme, uden at være helt det samme, og som det allerede er blevet nævnt, kan det bruges til både hjemmesider og applikationer. Personligt nyder jeg alsidighed indenfor programmering; det er fedt at kunne skabe og præsentere en løsning som enten en side eller et program, og netop denne mulighed får du ved at sætte dig ind i C#.

Hvis jeg skulle foreslå andre muligheder, ville jeg også nævne C++. Forvent dog en lidt stejlere indlæringskurve her, også selvom OOP ikke er påkrævet. At du hader VB.net og allerede overvejer C#, tyder på du bryder dig om samme slags syntaks som mig, og denne syntaks vil også være at finde i C++.

.net kan også bruges til sjov med f.eks. en arduino klon Netduino

NB: Udviklerens RE:Quote script virker sku ikke.

Det må du nok lige uddybe lidt. Her virker det i hvert fald glimrende :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Og den fik jeg så -10 for .. cool - uden forklaring.

Endnu en grund til at Udviklerens nye karma system virker af H til .. For de gamle spader (undskyld sproget) giver jo max minus hvis man (i mit tilfælde) mener noget ikke virker korrekt.

Og man får ikke mulighed for at forklare, nej straks minus.

Giv mig da noget mere minus folkens .. ?

Man bør jo egentlig nulstille, efter UP point ikke længere er tilgængeligt ..Bare min mening, men giv mig da endelig noget mere minus .. Igen at det nye karma ikke virker og det er bare totalt synd for Udvikleren - for det er totalt nice tænkt..

.. Hvis det blev nulstillet .. Ærgeligt når gamle medlemmer kan stemme totalt ned, når de ikke finder indlægget korrekt efter deres måde.

Du bør lave udvikleren som både og. Højt på karma kan stemme minus, men maximalt.. Nej glem det... Nye får ikke chancen på dette forum når det er så gammelt, vi bliver pløjet ned.

Ha' en god jul.

PS: Ifølge dansk lovgivning skal man kunne slette ens bruger, det er ikke tilfældet her .. Håber du får det fixet inden tirsdag i næste uge ..

Indlæg senest redigeret d. 20.12.2011 17:23 af Bruger #16613
Mikkel, du skal ikke bestemme, hvad vi skal give minus for. Det klarer vi fint selv, og når du kommer med en så nedladende bemærkning som:

Absolut uvedkommende kommentar, idet C sharp egentlig er vejen frem for udvikling

...så giver jeg minus.
Hvorfor var kommentaren uvedkommende ? At sige at C# ikke er fremtiden bare fordi det er populært for tiden er da ganske udemærket. Kan du bevise det modsatte ? Altså at det er FREMTIDEN og ikke bare NUTIDEN ?

User
Bruger #55 @ 21.12.11 17:14

C sharp er også fremtiden, så dette sprog ville nok også være at foretrække.
....

Aaarh synk lige spyttet :), det er måske fremtiden i den forstand af at det ikke er døende.

Absolut uvedkommende kommentar, idet C sharp egentlig er vejen frem for udvikling .

Sikke noget vås, du kan ikke vide hvordan fremtiden bliver, det må høre hjemme i en religionskrig.

C sharp er også fremtiden, så dette sprog ville nok også være at foretrække.
....

Aaarh synk lige spyttet :), det er måske fremtiden i den forstand af at det ikke er døende.

Absolut uvedkommende kommentar, idet C sharp egentlig er vejen frem for udvikling - og hvis trådopretter kender PHP til fingerspidserne, vil dette sprog være rimelig nemt at lære til fingerspidserne og være fremtid.

Ikke skrevet at PHP ikke er fremtid, men fornem dig frem. C sharp folk tjener kassen på at lave "små programmer" til privatpersoner/virksomheder.

Jeg ville sige at C Sharp inkluderet i noget jQuery ville være vejen frem for dig. Og hvis du keder dig, kan du altid lave lidt Photoshop/Gimp arbejde.

Så er du godt kørende.

NB: Udviklerens RE:Quote script virker sku ikke.

Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 19:25 af Bruger #16613
<< < 12 > >>
t