Hvilket sprog efter PHP?

Tags:    php programmering

<< < 12 > >>
Jeg er en webmaster, og jeg er specielt god til PHP.
Jeg har studeret sproget i lang tid nu, så jeg vil gerne prøve noget nyt.
Hvilket sprog er bedste at lære, jeg har hørt om at C# skulle være et godt et, men jeg vil høre jeres anbefalinger.

P.S. Hader VB.NET

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes du skal kigge lidt på de forskelige sprog og vurdere hvad du synes er mest spændende at arbejde med. Udvikling er så meget mere end sprog og frameworks, og de udvikler sig utrolig hurtigt hele tiden. Lad være med at gå efter kriterierne "hvad bliver brugt mest", "hvad er fremtidens teknologi", "hvad kommer jeg til at tjene flest penge på". Det skal være sjovt og spændende at kode, så det er vigtigt at vælge nogle teknologier man selv synes er spændende. Hvis man spørger folk hvad man skal kode i, får man lige så mange svar som der er programmeringssprog.

C# er meget populært uden tvivl. Jeg er i gang med uddannelse hvor der benyttes C#. Jeg synes dog man skal stille sig spørgsmålet, hvad vil jeg? Lidt det som Robert gør. Sidder man på en Linux maskine, så synes jeg helt ærligt ikke man skal benytte C#, men nærmere Java eller C++ (Der findes jo andre som sprog som python mv. som efter min opfattelse passer bedre her).

Sæt dig ned og prøv at snævre dig ind på hvilket område du kunne tænke dig at arbejde videre med. Hvis det er web så fortsæt endeligt med PHP og så tilsæt noget javascript eller du kan vælge at prøve noget nyt som ASP.NET.

Indlæg senest redigeret d. 20.12.2011 17:49 af Bruger #6559
Som gammel og nuværende PHP'er kan jeg kun anbefale Ruby on Rails.

http://rubyonrails.org/

Hvis du stadig er vild med PHP, så kig på Drupal Framworket, eller Codeigniter.

Ellers så er det da på tide at kigge på noget af det mere advanceret, noget Java eller Python etc. Det er dog Software programmering.

Nu hvor du kan PHP som jo er et scriptsprog, kunne det jo være sjovt at prøve noget anderledes. Jeg kan varmt anbefale noget C++.

Men ellers er det svært at sige hvis du ikke kan specificere hvorfor du vil lære noget nyt eller hvad du vil bruge det til.

User
Bruger #55 @ 11.12.11 20:43
Det afhænger jo en hel del af i hvad retning du godt kunne tænke dig at gå.
De fleste sprog er rimelig nemme at lære, men det tager en masse tid at sætte sig ind i alle de medfølgende biblioteker, derfor syntes jeg det er nemmere at finde en konkret opgave og så vælge ud fra det, så kommer man til at bruge dem.

Uanset C# kan bruges i mange sammenhænge og er da et rimelig sikkert sats vil jeg syntes.

Syntes at du skal gå efter Java, eller C#... Java er vist ikke så brugt på nettet mere, men stadig et super dejligt sprog. Ellers prøv at lære C#, da du kan kombinerer dette med ASP.NET senere, hvis du ønsker at benytte det som server sprog.

Eller bare ruby.

Jeg vil anbefale dig, hvis du er til webprogrammering generelt - at gå yderligt med javascript/jquery - og som andre skriver få et framework lært til fingerspidserne.

C sharp er også fremtiden, så dette sprog ville nok også være at foretrække.

Endvidere kan du begive dig ud i noget object-C, Applikationer osv.

Man bør jo følge fremtiden og lære sprogene ud fra benyttelsen af disse.

Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 15:31 af Bruger #16613

C sharp er også fremtiden, så dette sprog ville nok også være at foretrække.

Aaarh synk lige spyttet :), det er måske fremtiden i den forstand af at det ikke er døende.

<< < 12 > >>
t