Mysql & Javascript

Tags:    mysql html php javascript

<< < 12 > >>
Hej alle :)

Jeg er igang med at lave en Chrome extension. Så jeg har lidt spørgsmål.

1. Jeg vil så gerne lave sådan at når man kommer ind på denne extension at man skal registrerer sig, altså via en mysql database.

2. Når man har registreret sig, så skal man logge ind på siden, ved hjælp af mysql informationerne.

3. Hvordan får jeg informationerne ud af mysql databasen, ved hjælp af javascript.

4. Hvordan opdatere jeg mysql databasen, når man er logget ind, ved hjælp af javascript.

Eller er der en smartere måde at få php ind i en Chrome extension :)
Håber der er nogen der vil hjælpe :)

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tænk sig... Google indekserer den slags unødvendig viden. :)

http://code.google.com/chrome/extensions/messaging.html
http://code.google.com/chrome/extensions/extension.html

Indlæg senest redigeret d. 08.12.2011 21:32 af Bruger #10216
Tror du har misforstået konceptet med Chrome extensions og server-side programmering. :)

En extension udvider f.eks. Chromes funktionelle kapaciteter, og gør basalt set ikke andet. At du vil have PHP ind i en extension giver ingen mening, da PHP afvikles på en webserver.

Det lyder mere som om at du vil skrive en Chrome extension med henblik på at vise et dataudtræk fra en MySQL database, hvor PHP er det sprog du vil bruge på server siden til at afvikle et webservice API. Altså i grove træk skal din extension kontakte en HTTP server, via en simpel http://url.to/webservice/, der leverer et JSON eller XML formateret udtræk som din extension kan læse.

Altså det jeg er igang med er når jeg åbner en ny tab, så kommer der en side frem hvor jeg har en iframe.

Jeg vil så gerne have at man skal logge ind før man kan se siden, det vil jeg så gerne lave med php (fordi det er det jeg arbejder i til hverdag).
Hvordan kan jeg gøre dette? :)

1. Dette kan du lave med php
2. Dette gør du i en formular via post eller get
3. I følge min erfaring kan du ikke trække informationer ud af en MySQL database vha. Javascript. Dette bruger du (igen) php til.
4. Dette gør du (igen) med php, i en mysql_query streng kaldet UPDATE.

Registrer.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Registrer.html
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Mine kode-eksempler er til registrering af en bruger :).

Spørg ind hvis der er noget.

P.S. Koderne er ikke testet!

Indlæg senest redigeret d. 08.12.2011 21:04 af Bruger #16025
Daniele, når jeg gør det på den måde du siger, så downloader den bare php-filen når jeg submitter :/

Du skal selvfølgelig huske at du ikke bare kan oprette en .php fil direkte på computeren. Du skal enten ligge det op på din host, eller have en Apache Server (Xampp) installeret på din computer.

Jamen det er jo til min Chrome Extension :)
Den downloader den når man submitter fra html-filen..

Jeg har ikke forstand på Chrome Extension.
Er du sikker på at den kan tage .php filer?

Chrome Extension tager Javascript, css, html.
Det var derfor at overskriften hedder MySQL & Javascript ;)

Er der ikke en MEGET nem måde at gøre det på?

<< < 12 > >>
t