Jeg har noget javascript kode hvor det var meningen at nogle billeder skal indlæses før javascript koden udføres.
Hvis jeg besøger siden med koden er det ikke altid det virker, så hvis jeg genindlæser siden så kan det være det virker.
Jeg går ud fra det er fordi billederne ikke er indlæs før javascript koden går igen og skal bruge billederne.
Kan i fortælle mig hvordan man gør preloader billeder rigtigt fordi det her virker vist ikke.
- <script type="text/javascript">
-
- canvas3 = document.getElementById("canvasanimation3");
- context3 = canvas3.getContext("2d");
-
- animation3x = 0;
- animation3y = 0;
- retning = 5;
-
- var scootera = new Image();
- var scooterb = new Image();
- var scooter = new Image();
-
- scootera.src = "/htmlgrisen/billeder/billed0107.png";
- scooterb.src = "/htmlgrisen/billeder/billed0091.png";
- scooter.src = scootera.src;
-
- function tegn_scooter(){
-
- if(animation3x < 0){
-
- scooter.src = scootera.src;
-
- }else if(animation3x >= (canvas3.width - scootera.width)){
-
- scooter.src = scooterb.src;
-
- }
-
- context3.clearRect(0,0,canvas3.width,canvas3.height);
- context3.drawImage(scooter, animation3x, animation3y);
- animation3x = animation3x + retning;
-
- if(animation3x < 0 || animation3x > 360 - 180 - 5){
-
- retning = -retning;
-
- }
-
- }
-
- scootera.onload = function(){
- scooterb.onload = function(){
-
- setInterval(tegn_scooter, 100);
-
- }
- }
-
- </script>
Indlæg senest redigeret d. 07.12.2011 01:47 af Bruger #13010