Automatisk vis flere uger ud fra en dato i excel

Tags:    excel word office microsoft

Hej alle!

Jeg er begyndt at lave en hel masse med excel ark på det seneste, men jeg er havnet i lidt af et dilemma fordi jeg vil gerne have vist noget ligende følgende:
Hvor jeg har tastet to datoer og så beregner selv at f.eks. mellem de to datoer så er der 17 uger og så viser den de 17 uger der er:

UGE NR 49
Mandag 1/1
Tirsdag 2/1
Onsdag 3/1
Torsdag 4/1
Fredag 5/1
Lørdag 6/1
Søndag 7/1

UGE NR 50
Mandag 8/1
Tirsdag 9/1
....
Osv.

I sprog som PHP er det jo meget nemt fordi man kan lave funktioner som foreach men det er straks lidt sværere med excel.
Det kunne være fedt med nogle forslag for at lave det relativt nemt :D




3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kasper

Er det fordi du ikke ved noget om det grundlæggende VBA, eller er det dato funktionerne i VBA du ikke er så bekendt med?



Hejsa Ksaper

Vil her give Kristian ret.
Du skal ud i noget macro programmering.
Du kan fx se nærmere her: http://www.ozgrid.com/VBA/VBALoops.htm
Hvis du læser nærmere her vil du se at det også er muligt at lave foreach, eller det samme princip kan du også overføre til et FOR-loop.

Håber det hjælper dig videre :)



Ahhh genialt tak for hjælpen ante ikke der var et sporg bag ved :D
Takker!



t