jTextField og Socket Forbindelse

Tags:    java

Hejsa igen.

Jeg har en server og en klient del. På min klient del skriver jeg et brugernavn ind i en jTextField. På min klient del kan jeg godt arbejde med værdien af mit jTextField.

Hvordan får jeg denne værdi fra mit jTextField, over i min Server den, så jeg evt. kan prinet den ud i en TextArea?

Både min server del og min klient del arbejder med tråde.

Kan i hjælpe mig med det. Og i må gerne skære det ud i pap for mig. TAK.

Med Venlig Hilsen
Carsten Nielsen

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa igen.

Jeg har en server og en klient del. På min klient del skriver jeg et brugernavn ind i en jTextField. På min klient del kan jeg godt arbejde med værdien af mit jTextField.

Hvordan får jeg denne værdi fra mit jTextField, over i min Server den, så jeg evt. kan prinet den ud i en TextArea?

Med Venlig Hilsen
Carsten Nielsen

Noget der måske kan hjælpe dig i den rigtige retning:

Jeg går ud fra at forbindelsen mellem klient og server er etableret. Få fat i en OutputStream fra din socket på klienten med Socket.getOutputStream(). Værdien fra dit JTextField - en String - kan du så sende til serveren via OutputStream.write(byte[] b). På din String kan du kalde getBytes() for at få strengen som en sekvens af bytes.

Hjalp det?

Hejsa igen.

Med Venlig Hilsen
Carsten Nielsen

Noget der måske kan hjælpe dig i den rigtige retning:

Jeg går ud fra at forbindelsen mellem klient og server er etableret. Få fat i en OutputStream fra din socket på klienten med Socket.getOutputStream(). Værdien fra dit JTextField - en String - kan du så sende til serveren via OutputStream.write(byte[] b). På din String kan du kalde getBytes() for at få strengen som en sekvens af bytes.

Hjalp det?

/*TEST FOR BRUGERNAVN PÅ KLIENT*/
Socket KlientBNSocket = new Socket(localhost_1, klientbrugernavnport);
PrintWriter pw = new PrintWriter(KlientBNSocket.getOutputStream());
pw.println(jTextField1.getText());
jTextArea1.append("\\nklientBrugerNavn: " + jTextField1.getText() + "\\n");
/*TEST FOR BRUGERNAVN PÅ KLIENT*/

/*TESR FOR BRUGERNAVN PÅ SERVER*/
KlientbrugernavnS = new ServerSocket(klientbrugernavnport);
Socket connectionsocket_2 = KlientbrugernavnS.accept();
BufferedReader input_2 = new BufferedReader(new InputStreamReader(connectionsocket_2.getInputStream()));
String s_1 = input_2.readLine();
MySqlBesked.append("\\nKlient Brugernavn: " + s_1);
MySqlBesked.append("\\nKlient Brugernavn: " + KlientbrugernavnS);
MySqlBesked.append("\\nKlient Brugernavn: " + connectionsocket_2);
MySqlBesked.append("\\nKlient Brugernavn: " + input_2.readLine());
/*TESR FOR BRUGERNAVN PÅ SERVER*/

Jeg prøver med kan ikke lige se det??

Med Venlig Hilsen
Carsten Nielsen

Nu er jeg noget rusten indenfor Sockets, men bør din server ikke ligge i en "uendelig" løkke? Noget a la:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ikke kompileret, men det burde virke. Givetvis vil du selvfølgelig have noget ThreadHandler-agtigt og til at styre dine klienttråde/sockets, men basalt set er det vel den opstilling du skal bruge.

t