Jeg ved godt at mange lige blev provokeret web-integrator svineren, men hør lige en historie fra den virkelige verden:
Vi har på mit arbejde flere gang søgt efter udviklere hvor alle henvendelser fra uddannede webintegratorer var direkte håbløse. Derfor er det blevet et princip ikke at ansætte webintegratorer.
Jeg siger ikke at man ikke kan være en udvikler i verdensklasse fordi man har den uddannelse. Desværre har de
Nu har jeg undervist på den uddannelse, og det er godt nok folks egen skyld, man bliver ikke webudvikler af at glo youtube hele dagen. - men pga af det har uddannelsen fået et dårligt ry.
Jeg har selv tager den udd tilbage i 2006, vi var nogen stykker der blev efter vi havde fri for at lave nogle små projecter sammen, vi har alle it-job idag.
Jeg ville have læst vidre til datamatiker, men var skole træt så det gjore jeg ikke.
Har sådan set ik fortudt jeg stoppet med at læse, har fundet ud af uddannelse ik har så meget at sige i den virklige verden.
Hvis man kan vise nogen gode ting man har lavet før + et godt netværk, det kan man komme langt med.
Ja jeg kom så 3000km væk fra DK, sol og sommer året rundt og et konge job.
(og jeg ser ik mig selv om super god til web, da min baggrund startet med windows apps. så er stadig ret ny i web faget)
Så hvis man vil lære at lave web og gider bruge tiden på det så er det noget pis at web–integrator ikke er en god uddannelse at tage. man må ligesom selv gøre en indsats også, folks forventninger til uddannelsen er for høje, men hvis man bruger sin tid fornuftigt er jeg ikke i tvivl om man kan finde et godt job.
Jeg føler mig ikke provokeret på nogen måde da jeg har et liv som man kun kan drømme om, så folk kan ha den holdning de vil om den uddannelse og hvis jeg ikke tog den uddannelse ville jeg ikke have det netværk jeg har idag, og ikke have dette job.
Edit:
den er ikke rette mod dig Dan. du var bare lige nem at lave et qoute på da du var nederst =)
Indlæg senest redigeret d. 04.12.2011 19:46 af Bruger #3427