Hjælp til udvikling af applikationer

Tags:    application

<< < 12 > >>
Hej Forum,

I forbindelse med min deltagelse i DM for iværksættere, vil min gruppe og jeg udvikle en app.

Uden nogen teknologisk viden omkring udvikling af sådan programmer, kontaktede vi en professionel udvikler, og fik estimeret en pris på 100.000DKK for udviklingen den pågældende app.

Mit spørgsmål er således, hvilke kriterier kan der være for at prisen kan være så høj?

Mvh, Huy

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Problematikken har vi været bevidste om allerede fra starten, men det skal ikke afholde os fra at føre ideen ud i livet.

Jeg siger i hvert fald tak for svarene.

Brian vil der være mulighed for at jeg kan skrive dig en personlig besked i tilfælde af at jeg falder over flere spørgsmål?

Hvor "svær" funktionaliteten er at implementere er ikke så vigtig. Hvis ham udvikleren mener, at han kan gøre det, så har han bare ganget sin ønskede timeløn med det estimerede antal timer, han mener, at det vil tage ham at udvikle.

Hej Forum,

I forbindelse med min deltagelse i DM for iværksættere, vil min gruppe og jeg udvikle en app.

Uden nogen teknologisk viden omkring udvikling af sådan programmer, kontaktede vi en professionel udvikler, og fik estimeret en pris på 100.000DKK for udviklingen den pågældende app.

Mit spørgsmål er således, hvilke kriterier kan der være for at prisen kan være så høj?

Mvh, Huy

For det første forveksler du pris med værdi. Hvis nu når app'en er færdig og du kan sælge den for 10.000.000 så var det da billigt at få den udviklet. Det hele afhænger af hvad den er værd for dig. Ham udvikleren du har snakket med, mener at de timer han skal bruge på det er den pris værd for ham.

Noget af det første jeg ville spørge om, hvis jeg skulle give dig en pris, var - udover funktionalitet - hvem er produkt ejeren? Hvem er ansvarlig fra jeres side? Er der videreudvikling? Vil i købe kildekoden bagefter (den ejer udvikleren, bare så i ved det) - hvis i køber den, hvem kan/skal så udvikle på det. Hvor meget skal i teste app'en, og hvor længe vil i komme med rettelser til den - dvs. hvornår er featurestop?

Disse ting er bare udover de funktionelle krav - alt det er med til at lave et usikkert fundament for estimering. Men jeg er enig med Jokke, det er nok ikke urealistisk - udviklertimer ligger fra 700 (+ moms) og op i pris. Det giver ca. 140 timer. Jeg vil skyde på at selve udviklingen tager omkring halvdelen, resten er, specifikation, afklaringer, projektledelse osv.

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2011 10:02 af Bruger #2730
Det gav mig en meget bedre forståelse i forhold til min videre udvikling af app'en, så på den konto tak.

Udgangspunktet var jo at vi skal videreudvikle på app'en, men det skal konstant ske ud fra kvantitative målinger, og i samarbejde med relevante samarbejdspartnere.
Hvad skal kildekoden bruges til?, og vil det være en bedre løsning af finde en udvikler som vil være med i vores projekt. For det lyder til at det kan blive en omkostningsfyldt affære.

Hvis det er muligt må du meget gerne forklare de funktionelle krav. For det område er stadigt utroligt uklart for mig.

Funktionelle krav er krav til, hvordan systemet skal virke og ikke funktionelle krav er f.eks. teknik, platform, osv.

Skal i have en udvikler med i projektet skal jeres indsats ikke være mindre, for det er netop holdningen med, at så finder vi bare en gratis udvikler der kan lave det hele, der gør at folk flygter.

Brian (den rigtige: Det burde være indforstået, når man indgår et samarbejde med en udvikler. Eftersom det er vores egen idé, vil vi derfor også have så stor del af processen at gøre, fra alpha til omega.

Heh, der ligger meget mere arbejde i at udvikle app's, end jeg umiddelbart vidste.
Min gruppe og jeg må nok tilbage til skolebænken, for lave alt det fodnødende forarbejde, før vi overhovedet gør os overvejer om kontakte en udvikler.

Mvh Huy

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2011 20:30 af Bruger #16904
<< < 12 > >>
t