Julekonkurrence 2011 - find nissen!

Tags:    udvikleren.dk udvikleren-info

Kære Udviklere,

Det' sørme, det' sandt, December! I samarbejde med Microsoft har Udvikleren.dk arrangeret en lille virtuel nissejagt, hvor man blandt andet kan vinde en XBox 360 inkl. Kinect og 3 spil. Det eneste man skal gøre er at fange den lille drillenisse. Jeg håber at I vil tage godt imod konceptet og det jule-inspirerede logo vi har fået her i December. Mere information om konkurrencen finder i lige her. God fornøjelse og god jagt! :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Haha de sidste 2 dage har jeg fundet nissen ved komplet tilfældighed, man har vel lov til at være heldig :)

Saebekassebil, jeg ville ikke opfatte dit lille trick som snyd, da du stadig selv skal tjekke de enkelte sider. Jeg ville være mere utilfreds med fx en crawler, ikke mindst pga. det ekstra load det ville give på siden :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hey Kasper.
Så går jeg ud fra at følgende unix-koder også er i orden?

<< Fjernet for at opnå fair konkurrence >>

Har jeg brugt med success. Den lader dig finde nissen på under 10 sekunder. Men teknologiske løsninger er vel også i orden? Udvikleren.dk handler vel også om tænke sig lidt om?

Men i øvrigt, super fedt med konkurrencen. Respekt og god jul herfra :)

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2011 16:14 af Bruger #5097
Theis, jeg skrev jo netop at jeg ikke ville være så glad for en crawler-baseret løsning. Der er ret mange links på forsiden og når du requester alle de sider inden for så få sekunder, så belaster du sitet unødvendigt. Når du deler løsningen, så er det jo i øvrigt knap så meget de andre (der ikke allerede har lavet en lignende løsning) skal tænke sig om. Jeg er godt klar over at det ikke er rocket science, men stadig :). Jeg kunne også have lavet en løsning der var noget sværere at finde med en crawler, men meningen var jo bare at der skulle være en rimeligt let daglig udfordring, der gav lidt ekstra hygge og som kunne give lidt omtale af sitet og forhåbentligt lidt mere (rigtig) trafik :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2011 15:33 af Bruger #1
Måske du kunne rename billedet hver dag, bare for at gøre det sværere for crawlerne.

@Theis - Det er da nærmest en crawler og med dine to linjer kode er konkurrencen pludselig ikke videre interessant?

EDIT: Kasper kom mig i forkøbet.

Indlæg senest redigeret d. 05.12.2011 15:36 af Bruger #11328
Hejsa.
Okay sry, øv. Tænkte bare at man på bedste udvikler.dk vis måtte bruge de værktøjer der findes.
Så grænsen er hvorvidt jeg søger på en enkel side, eller om jeg søger på alle link fra forsiden af?

Men jo selvfølgelig kan jeg godt forstå dig. Kunne dog have været rigtig sjovt hvis du havde øget sikkerheden, og at vi i stedet måtte benytte os af alle programmerings løsninger. I bedste udvikler-stil :)
Crawleren kan bare laves så den ikke henter billeder, og så vil den forhåbentlig ikke få din server til at gå ned.

@Brian(den rigtige) Det ville ikke gøre det sværere, jeg vil forsat kunne søge efter hvem der så linker til "Du har fundet nissen" siden. Og hvis han så også laver flere af de sider, kunne jeg bare søge efter tekst der fandtes på "Du har fundet nissen"-siden først for at finde ud af hvad den så hed.

Jeg har med vilje ikke lavet nogen regler, for det første fordi det bliver super svært at tjekke om I overholder dem og for det andet fordi det er "all about hygge" og ikke så meget andet. Du må gerne være kreativ, jeg synes bare ikke at der er nogen grund til at dele din løsning så den er klar til copy/paste - det modstrider direkte med dit argument om at man selv skal tænke kreativt. Rediger evt. dit indlæg og fjern den del.

Insisterer du på at crawle, så bør du naturligvis gøre det så "blidt" som overhovedet muligt. Du har 24 timer til at finde nissen, så det er ikke sikkert at du behøver at gøre det på under 10 sekunder fx :)

Mvh.

Kasper (TSW)

He he. Okay skal jeg nok fjerne.
Nej, nej. Insisterer på intet. Lad os endelig i respekt for alle andre, forsætte konkurrencen på samme grundlag for alle besøgende.

@Kasper: Lillebitte ting - Ville det være muligt for dig at skrive på Christmas siden, hvor mange nisser man indtil videre har fundet? Det eneste sted man kan se det er når man rent faktisk finder en nisse og da er tallet ikke medregnet den man lige har fundet (Da man jo ikke har registreret den) . Lille first-world problem.

t