Kalender implementeres

Tags:    php mysql

Hejsa.

Jeg arbejder på et system hvor jeg skal kunne håndtere næsten alt, filer, kontakter, kalender osv.

Er der nogen der kender en smart måde at kunne implementere google calender så jeg kan tilføje, redigere mm. direkte fra mit eget system og ikke skal logge ind på google for at gøre det?

Jeg har ikke mulighed for at redigere i php.ini filen så jeg kan hente en extension til php ind.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Daniel, spurgte du tidligere angående Zend framework og Google calendar?

Vi benytter den en del uden at ændre noget opsætningsmæssigt på serveren:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvilke problemer, hat du oplevet? Der ligger en del funktioner rundt omkring til at håndtere rettelser, oprettelser, sletninger osv.

Se f.eks. http://framework.zend.com/svn/framework/standard/trunk/demos/Zend/Gdata/Calendar.php

Hej Thomas

Ja det gjorde jeg.

Men synes slet ikke jeg kan få det til at fungere, altså det med at loade frameworket.

Så jeg skal bare smide framworket ind i min rod af sitet også kalde den med alm. php?

Indlæg senest redigeret d. 30.11.2011 17:07 af Bruger #15663
Bare smid Zend i sin egen mappe, fx kaldet Zend som i mit eksempel.

Også kan jeg køre lige som de viser hos Google?

Tjah, jeg ved ikke helt - hvad viser de hos Google?

Bruge de forskellige former for kode?
Altså funktionerne?

Ja, det kan du uden problemer.

Nu har jeg forsøgt at skabe et login.

Men jeg får denne fejl:

Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Gdata_App_AuthException' with message 'Authentication with Google failed. Reason: Unknown' in C:\wamp\www\admin\zend\Gdata\ClientLogin.php:175 Stack trace: #0 C:\wamp\www\admin\index.php(61): Zend_Gdata_ClientLogin::getHttpClient('$google_user', '$google_pass', '$google_service') #1 {main} thrown in C:\wamp\www\admin\zend\Gdata\ClientLogin.php on line 175

EDIT: Fandt fejlen.

Det var en fejl i mine oplysninger

Indlæg senest redigeret d. 06.12.2011 17:29 af Bruger #15663
t