konverter string til int

Tags:    java

hej udviklere jeg har et Problem at konvertere en string til int det er fordi den indeholder bogstaver men er der en måde man kan sortere dem fra også konvertere det til int har brugt matcher til at rive de to informationer ud fra en linje i en tekst fil men kan sku ikke rigtig finde ud det her
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Håber der et klog hoved der kan hjælpe så jeg kan komme videre :-)

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jreps... Du kan bruge Character wrapper klassen, til at se om det bogstav i din string er et digit eller ej.

Efter en gennemgang af hele din string på denne måde, så har du en string, der kun består af tal, og du kan derefter parse din String til en int, ved at benytte dig af Integer wrapper klassen.

Håber, det hjælper :)

Nu har jeg ikke så meget forstand på Java, men måske kan den her hjælpe:
http://www.java2s.com/Code/Java/Language-Basics/Convertstringtoint.htm

Husk at stemme, Henrik :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jreps... Du kan bruge Character wrapper klassen, til at se om det bogstav i din string er et digit eller ej.

Efter en gennemgang af hele din string på denne måde, så har du en string, der kun består af tal, og du kan derefter parse din String til en int, ved at benytte dig af Integer wrapper klassen.

Håber, det hjælper :)

det gjorde det :D

Done sry

Henrik, jeg skrev bestemt ikke for at du skulle stemme på mit indlæg. Tanken er at du skal stemme på det/de indlæg som har hjulpet dig med dit oprindelige spørgsmål, så andre hurtigt kan se hvilket svar bedst løser dit problem. Det stod der også beskrevet øverst i tråden, før du placerede den første stemme :). Du kan evt. læse mere om karma her.

Mvh.

Kasper (TSW)

Henrik, jeg skrev bestemt ikke for at du skulle stemme på mit indlæg. Tanken er at du skal stemme på det/de indlæg som har hjulpet dig med dit oprindelige spørgsmål, så andre hurtigt kan se hvilket svar bedst løser dit problem. Det stod der også beskrevet øverst i tråden, før du placerede den første stemme :). Du kan evt. læse mere om karma her.

I know But you helped me :D

t