Sequence Diagram med kode eksempler?

Tags:    java

Jeg har læst en del om sequence diagrammer, men har ikke fundet nogen steder hvor der er taget udgangspunkt i noget konkret java kode. Er der nogen som kender nogle steder hvor man kan se nogle Sequence diagrammer lavet på baggrund af noget simpelt java kode?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
... men har ikke fundet nogen steder hvor der er taget udgangspunkt i noget konkret java kode.

Man skriver kode på baggrund af diagrammerne og ikke omvendt.

Det er først når sekvensdiagramet i det store hele er færdigt at man begynder at kode, og det vil foregå som en rafinering af diagrammet.

Med andre ord; du behøver ikke se koden sat op forhold til sekvensdiagrammet, fordi det næste skridt fra dette diagram 8i]er koden.

- karmazilla -

Jeg har læst en del om sequence diagrammer, men har ikke fundet nogen steder hvor der er taget udgangspunkt i noget konkret java kode. Er der nogen som kender nogle steder hvor man kan se nogle Sequence diagrammer lavet på baggrund af noget simpelt java kode?

Jeg ved ikke om dette er et svar eller en kommentar men jeg har selv lavet, eller prøvet på at lave et simpelt java program hvor jeg også har sequence diagrammer med

... men har ikke fundet nogen steder hvor der er taget udgangspunkt i noget konkret java kode.

Man skriver kode på baggrund af diagrammerne og ikke omvendt.

Det er først når sekvensdiagramet i det store hele er færdigt at man begynder at kode, og det vil foregå som en rafinering af diagrammet.

Med andre ord; du behøver ikke se koden sat op forhold til sekvensdiagrammet, fordi det næste skridt fra dette diagram 8i]er koden.

- karmazilla -

Men ikke desto mindre kunne det være meget rart at se et eksempel med noget konkret java kode og det tilsvarende sekvensdiagram

t