Udrulning af en opdatering

Tags:    php mysql

Hejsa.

Jeg sad lige og tænkte på at hvis jeg nu laver et system, hvor man opretter en konto og man derefter kan holde styr på alle sine film, ved at give dem en titel også kan man se på en liste hvilke film man har.

Hvis jeg så har udgivet denne og folk begynder at anvende det.
Hvordan udruller jeg så en opdatering hvor man kan indtaste tekst om filmen.

Det hele er selvfølgelig testet på lokalhost først?

Det er ikke selve kodningen af det, men mere det praktiske i at få det udrullet så brugeren kan anvende det?

Selve systemet er kun fiktivt og få at kunne skabe et eksempel.

Som sagt tidligere, var det kun en tanke som jeg ikke lige kunne se en løsning på hvordan man gør det bedst med mindst mulig gene for brugeren.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg ville nok lave en "maintenance side" og via htaccess føre alt trafik der over mens jeg kopire de nye filer fra dev til live server, opdatere database og hvad der nu ellers skal laves, der efter slette den del fra htaccess filen igen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.11.2011 23:52 af Bruger #3427
Jeg ville sige noget i samme retning som @Kenneth beskriver.
Jeg ville mene at man opbyggede systemet, og ved opdateringer skal du jo bare tilføje eksempelvis rækker i databasen og så indskrive koden i systemet - selvfølgelig efter gennemtestning i eksempelvis en apache server da dette nok giver den bedste og hurtigste måde at teste et system på.

Ved opdateringer kan du jo så bare give brugerne besked, lidt på samme måde som eksempelvis facebook.

t