Redigere med sql

Tags:    asp.net c#

Hej alle kode-helte !

Jeg er igang med at bygge en lille hjemmeside op.
Jeg har lavet en form, hvor jeg kan indsætte ting i databasen og jeg kan også finde ud af at trække ting fra databasen ud på siden.

Jeg bruger asp.net og C#

Nu skal jeg så lave en side, hvor man kan redigere det eksisterende data i databasen.

Her er min code-behind på min "indsæt nyt produkt" for at give jeg et indtryk i hvad jeg skal lave.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

På min "Ret produkt" side har jeg sat al min data i nogle tekstbokse i en repeater og en knap i bunden.
Kan det lade sig gøre på denne måde og hvad skal jeg skrive i min code-behind?

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville gøre det, at jeg noget der kan fortælle hvilket produkt der bliver redigeret. Det vil typisk være din primary key.

Så er det meget samme princip som ved insert, bare det at syntaksen er

"UPDATE [table] SET [type]=@type, [pris]=@pris, [beskrivelse]=@beskrivelse, [produkt_billede]=@produkt_billede WHERE [id]=@id"

Hvor id er den kolonne du bruger til key.

Skal lige sige, at jeg aldrig selv har bygget SQL-sætninger op på den måde som du gør, men når INSERT virker, så kan jeg ikke se hvorfor det her ikke skulle virke.

Nu kender jeg ikke meget til ASP.NET og CSharp, men jeg er rimlig kvik til PHP. Nu ved jeg godt at det ikke er det du vil, men det kunne måske give noget inspiration:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Alt i alt er det sådan set bare at have det eksisterende data i nogle tekstbokse, eksempelvis en <textarea> hvor du så retter på teksten og opdatere den.

Jeg fandt et link her til ASP.NET update af SQL database:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa735594(v=vs.71).aspx

Jeg beklager at jeg ikke kunne hjælpe mere med det :).

Indlæg senest redigeret d. 22.11.2011 20:53 af Bruger #16025
Mange tak fordi i gider hjælpe :)

Udover SQL koden hvad skal der så ellers ske når der bliver trykket på "ret knappen", for at det kommer til at virke ?

I min "indsæt nyt produkt" efter sql koden kommer det her.

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 

Hvad skal der stå istedet?

Skal måske lige sige at jeg ikke bruger VB.NET men ASP.NET (c#) - Jeg har bare sat min koder ind under VB Fordi jeg ikke kunne vælge det andet. :)

Indlæg senest redigeret d. 23.11.2011 11:38 af Bruger #16881
Det er lidt forkert bygget op, kan ikke forstå det overhovedet virker.

Kig her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.repeatercommandeventargs.aspx

/J

t