Hej alle kode-helte !
Jeg er igang med at bygge en lille hjemmeside op.
Jeg har lavet en form, hvor jeg kan indsætte ting i databasen og jeg kan også finde ud af at trække ting fra databasen ud på siden.
Jeg bruger asp.net og C#
Nu skal jeg så lave en side, hvor man kan redigere det eksisterende data i databasen.
Her er min code-behind på min "indsæt nyt produkt" for at give jeg et indtryk i hvad jeg skal lave.- protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
- {
- if (FileUpload_billede.HasFile)
- {
- FileUpload_billede.SaveAs(Server.MapPath("~/Produkter/") + FileUpload_billede.FileName);
- if (File.Exists(Server.MapPath("~/Produkter/") + FileUpload_billede.FileName))
- {
-
- try
- {
-
- SqlConnection conn = new SqlConnection();
-
- conn.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings["ConnectionString"].ToString();
-
- SqlCommand cmd = new SqlCommand();
-
- cmd.Connection = conn;
-
- cmd.CommandText = "INSERT INTO [Produkter] ([type], [pris], [beskrivelse], [produkt_billede]) VALUES (@type, @pris, @beskrivelse, @produkt_billede)";
-
-
- cmd.Parameters.Add("@pris", SqlDbType.VarChar).Value = TextBox_pris.Text;
-
- cmd.Parameters.Add("@beskrivelse", SqlDbType.Text).Value = TextBox_beskrivelse.Text;
-
- cmd.Parameters.Add("@produkt_billede", SqlDbType.VarChar).Value = FileUpload_billede.FileName;
-
-
-
- cmd.Parameters.Add("@type", SqlDbType.NVarChar).Value = DropDownList_type.SelectedValue;
-
-
-
- conn.Open();
-
- cmd.ExecuteNonQuery();
-
- conn.Close();
-
-
-
-
-
- }
- catch
- {
- Label_fejl.Text = "Produktet blev ikke indsat";
-
- File.Delete(Server.MapPath("~/Produkter") + FileUpload_billede.FileName);
-
-
- }
- }
- else { Label_fejl.Text = "du skal uploade et billede"; }
- }
- }
På min "Ret produkt" side har jeg sat al min data i nogle tekstbokse i en repeater og en knap i bunden.
Kan det lade sig gøre på denne måde og hvad skal jeg skrive i min code-behind?
- <asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1">
-
- <HeaderTemplate>
-
- </HeaderTemplate>
- <ItemTemplate> <table>
- <tr><td>
- </td><td> <asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl='<%# "~/prod_image/" + Eval("produkt_billede") %>' width="300px" height="165px" /></td></tr>
- <tr> <td class="style1">
- Billed:</td><td class="style1">
- <asp:FileUpload ID="FileUpload_billede" runat="server" BackColor="#FFFF99" BorderColor="Black" />
- </td>
-
- </tr>
- <tr> <td>
- Beskrivelse:</td><td>
- <asp:TextBox ID="TextBox_beskrivelse" runat="server" Text='<%# Bind("beskrivelse") %>' BackColor="#FFFF99" BorderColor="Black" TextMode="MultiLine" Height="150" Width="500"></asp:TextBox>
- </td>
- </tr>
- <tr> <td>
- Pris:</td> <td>
- <asp:TextBox ID="TextBox_pris" runat="server" BackColor="#FFFF99" BorderColor="Black" Text='<%# Bind("pris") %>'>></asp:TextBox>
- </td>
- </tr>
- <tr>
- <td>Kategori:</td>
- <td>
- <asp:DropDownList ID="DropDownList_type" runat="server" BackColor="#FFFF99" BorderColor="Black">
- <asp:ListItem>Dobbeltsæt</asp:ListItem>
- <asp:ListItem>Enkeltsæt</asp:ListItem>
- <asp:ListItem>solgte</asp:ListItem>
- </asp:DropDownList>
- </td>
- </tr>
- <tr><td>
- </td><td><asp:Button ID="Button_Ret" runat="server" Text="Ret produkt" /><asp:Button ID="button_rediger"
- runat="server" Text="rediger" Visible="False" /></td></tr>
- </table>
- <br /><br /><hr /><br /><br />
- </ItemTemplate>
- <FooterTemplate></FooterTemplate>
- </asp:Repeater>