Problemer med at registrere data hentet fra mysql

Tags:    php html

<< < 12 > >>
Hej alle

Jeg har et problem, hvor jeg føler mig lidt dum, og derfor godt kunne bruge noget hjælp.
Jeg har en hjemmeside hvor jeg har en restricted medlemsside. For at komme ind på den skal man logge ind ved at indtaste brugernavn og password i en form. Når man trykker submit til formen bliver den sendt til en side jeg har kaldt checklogin.php, som checker login og password op imod min database. Hvis login og password er korrekt bliver personen sendt videre til medlemssiden. Alt dette fungerer fint.
Problemet opstår når jeg gerne vil have at der på medlemssiden f.eks. står: Velkommen Knud (hvis personen altså hedder Knud).
I min database har jeg navne tilknyttet hvert login, og det er altså disse navne jeg skal have fat i afhængig af login'et.
Som det dog er nu så kan jeg kun få den til at skrive enten brugernavnet eller passwordet ud. Det vil sige jeg får altså ikke registreret det tilknyttede navn i min session.
Herunder følger koden for min checklogin.php:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

og det her er den kode jeg bruger på i toppen af min medlemsside: forhandlerservice.php:

herefter følger der så en masse html og inde i den html-kode har jeg lige nu stående:

Som altså ganske fint skriver ud: velkommen knud123 (f.eks.), men ikke Knud, som jeg gerne vil have den til og som er en valid entry i min database. Min database har følgende entries: (ID, username, password, name)

Jeg håber der er en herinde der kan skære det ud i pap for mig, for det har jeg behov for. Jeg forstår det simpelthen ikke :)

Tak,
Morten

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2011 15:07 af Bruger #16876
13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak Daniel, du er en ven. Jeg er nemlig ikke så god til det her php og har lidt svært ved at sætte det Kasper foreslår rigtig ind.

Også tak til dig Kasper, jeg prøver stadig at få dit til at fungere.

Her er et bud på hvordan de to filer kunne se ud.

checklogin.php

Forhandlerservice.php

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2011 22:45 af Bruger #13723
EDIT:

Så fik jeg det fandeme til at fungere. Tusinde tak Daniel for din kode som var den jeg endte med at bruge.
Skulle lige spotte at der manglede et semikolon efter linie 30:
$_SESSION['username'] = $row['username']
i den kode du gav mig til checklogin.php

Også mange tak til dig Kasper og andre der er kommet med hjælp i denne tråd. Som ny til PHP kan det nemmeste for den avancerede virke overkommende for begynderen, men jeg skal nok komme efter det :)

Er bare lettet over jeg endelig fik det til at fungere.

Tak,
mvh
Morten

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2011 23:12 af Bruger #16876
<< < 12 > >>
t