Bygge interface til køkken touchscreen

Tags:    vb.net

Jeg har en touchscreen i mit køkken hvor jeg i dag har 2-3 programmer jeg bruger.
Men jeg kunne godt tænke mig at lave et touchscreen interface selv og det er her jeg behøver hjælp.
Jeg har fået købt mig Visual Studio 2010 og har fået lavet mig en media player i det så det var step 1.

Men er Visual Basic det rigtige at lave det i ?
Det jeg ønsker i mit webinterface er:
1. Media player (som er på plads)
2. Opskrift samling (hente opskrifter fra en database)
3. indkøbslist
4. minut ur
5. onscreen tastatur

Vh DeepM

9 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har en touchscreen i mit køkken hvor jeg i dag har 2-3 programmer jeg bruger.
Men jeg kunne godt tænke mig at lave et touchscreen interface selv og det er her jeg behøver hjælp.
Jeg har fået købt mig Visual Studio 2010 og har fået lavet mig en media player i det så det var step 1.

Men er Visual Basic det rigtige at lave det i ?
Det jeg ønsker i mit webinterface er:
1. Media player (som er på plads)
2. Opskrift samling (hente opskrifter fra en database)
3. indkøbslist
4. minut ur
5. onscreen tastatur

Vh DeepM

Hvis du har en touch skærm og vil bruge .NET vil jeg anbefale dig at kigge lidt på WPF, det kan laves rigtigt fedt og det understøtter en masse omkring touch og drag og alt. Det er ikke meget anderledes end "gammeldags" udvikling, men det er optimeret til blandt andet touch.

Hej Morten,

Jeg går ud fra at du med VB mener VB.NET? Det giver i hvert fald bedst mening i forhold til VS 2010 :). Og ja, du kan sagtens lave det du beskriver i VB.NET. Jeg foretrækker personligt C#, men de to sprog kan sådan ca. det samme, de gør det bare på lidt forskellige måder :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg er enig med Kasper, de to sprog VB.NET og C# kan stort set det samme. Dog syntes jeg at du skal holde dig til VB.NET, hvis du allerede har erfaring med dette, men min yndlings af disse to sprog er dog også C#.

Held og lykke med projektet :)

Assambler ville være det perfekte at udvikle i.

Nej vent, hov.. Det var måske lidt overdrevet nok ;)

Hvilken platform skal der køre på din touch enhed? Windows på en touch lyder lidt langsomt.. Hvorfor ikke prøve sig frem med fx. Linux? Også gå til www.mono-project.com og tag den derfra :)

Visual Basic er ikke det rigtige til at at lave noget som helst, det er noget sprøjt :).

Men i raletaten er der jo ikke noget forkert sprog at lave det i, lav det i det du føler dig hjemme i :). Hvis det var mig selv, så ville jeg lave det i noget C, eller Java, men igen det er jo en smags sag :).

Held og lykke med projektet.

Du kunne også lave et webinterface, som så kunne kommunikere med en server skrevet i fx C# eller et andet MS sprog. På denne måde ville du gøre "klienten" - altså webinterfacet, langt mere portabelt, og du ville kunne besøge det samme webinterface fra din arbejdscomputer og styre på samme måde.

Mit forslag er altså at dele det op mellem server og klient(er).

Mange tak for svar alle sammen !
Fik ikke lige skrevet det, men det er VB.NET jeg snakker om :)

Vh DeepM

Husk at stemme, Morten :)

Mvh.

Kasper (TSW)

#Danni
Jeg køre med Windows 7 på min touch enhed. Nu er det ikke den vilde grafik og animation jeg bruger den til ;) Bruger den som sagt kun til at styre min musik samt have mad opskrifter på.. Og det vil jeg så gerne samle i et interface.

Men mange tak for forslaget.

Vh DeepM

t