Tilføjelse af div-bokse

Tags:    html

Hej. Er i gang med at lave en hjemmeside for nogle venner. Jeg har sat designet op i divs og CSS som i også kan se i filerne. Nu har jeg så lige fået at vide at de gerne vil have plads til reklamer på begge sider af designet. Her tænker jeg at jeg skal have oprettet to divs mere et til venstre på 100 px og et til højre på 100 px, som man så kan skrive i. Hvordan får jeg tilføjet de to divs? Har prøvet lidt forskelligt, men det er ikke lykkedes mig endnu.

HTML-koden:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

CSS:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Jeg har lagt siden op her:
http://jakobnissen.dk/allergyapp
Håber i kan hjælpe. :)

Indlæg senest redigeret d. 16.11.2011 16:14 af Bruger #16833
34 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er den på 25%.. Det virker rent faktisk med mindre siden ikke er bred nok. Hvis man "samler" siden, så kører div'en med ind, så hvis man kan få den til at sætte fast på en eller anden måde, så tror jeg problemet er løst. :)

Så på din left( i css ) tilføj:

margin-left: 10%;

Så på din right( i css ) tilføj:

margin-right: 10%;

Er gjort.

Så kan du lige prøve at tilføje billede i højre side også.

Er gjort. Det virker vidst siden gøres bred (på min skærm) men lige så snart den bliver gjort mindre rykker div'en ind og trykker det hele sammen.

Prøv lige at lave width: 100%; på din body ( i css )

Done!

Ved egentlig ikke hvordan man skal, er ikke så god til css, laver mest php og mysql...

Men prøv at tilføje det her

position:absolute;

til dine left/right

EDIT:
Eller prøv
position: relative;

Hvis absolute ikke virker

Indlæg senest redigeret d. 16.11.2011 21:57 af Bruger #16649
Kan ikke komme i kontakt med min side mere, den må være overbelastet af alle de mange uploads på kort tid, men har tjekket i safari og det virker stadig ikke.

EDIT:
Nu kom jeg ind, siden er opdateret.

Indlæg senest redigeret d. 16.11.2011 22:04 af Bruger #16833
Er sku ikke så god til css, kan være der er andre der lige kan hjælpe med dette problem?

t